Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. ogłaszają rekrutację do Departamentu Teleinformatyki na stanowisko:
Główny Specjalista ds. Systemów Komunikacji Dyspozytorskiej
Miejsce pracy: Konstancin-Jeziorna
Nr Ref.: DT/WT/GS/10/18
Podstawowe zadania na stanowisku:
- Wykonywanie analiz potrzeb użytkownika w zakresie usług systemów dyspozytorskich i pozostałych systemów komunikacji głosowej;
- Opracowywanie wymagań technicznych i funkcjonalnych dla systemów komunikacji głosowej związane z realizacją procesu inwestycyjnego i zakupu usług;
- Prowadzenie analiz rynku w zakresie dostępnych rozwiązań technicznych dot. systemów komunikacji oraz kosztów tych rozwiązań;
- Prowadzenie zadań związanych z wdrożeniem i utrzymaniem rozległych systemów komunikacji głosowej klasy dyspozytorskiej;
- Zarządzanie dokumentacją techniczną systemów komunikacji głosowej wykorzystywanych w przedsiębiorstwie;
- Udział w procesie analiz przyczyn i skutków awarii, błędów generowanych przez systemy komunikacji i systemów związanych;
- Udział w procesie standaryzacji wymagań technicznych dla systemów komunikacji głosowej wykorzystywanych w przedsiębiorstwie w oparciu o wiedzę ekspercką, normy i standardy techniczne producentów sprzętu;
- Prowadzenie uzgodnień z działami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo teleinformatyczne w przedsiębiorstwie w zakresie wykorzystywanych rozwiązań VoIP wewnątrz sieci i na styku sieci niezaufanych;
- Współpraca z działami odpowiedzialnymi za eksploatację i rozwój sieci teletransmisyjnej oraz sieci transmisji danych w zakresie koniecznym do realizacji usług dla systemów komunikacji głosowej;
- Prowadzenie uzgodnień z operatorami sieci dystrybucyjnych, jednostek wytwórczych i innych podmiotów w zakresie uruchamiania i utrzymania kanałów komunikacji głosowej w zamkniętej sieci elektroenergetyki związane z wymaganiami IRiESP i innych regulacji w tym zakresie;
- Prowadzenie uzgodnień z operatorami sieci przesyłowych w państwach sąsiednich w zakresie uruchamiania i utrzymania kanałów komunikacji głosowej;
- Udział w negocjacjach warunków świadczenia usług telekomunikacyjnych z podmiotami dostarczającymi tego typu usługi.
Od kandydatów oczekujemy:
- Wykształcenia wyższego o kierunku telekomunikacja lub pokrewnym;
- Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w branży - telekomunikacja lub pokrewne;
- Praktycznego doświadczenia zawodowego związanego z wdrożeniami i utrzymaniem rozległych systemów komunikacji głosowej klasy dyspozytorskiej w przedsiębiorstwach;
- Umiejętności analizy potrzeb użytkownika w zakresie usług systemów dyspozytorskich i umiejętności przeniesienia ich na warstwę usług i specyfikację techniczną systemu i sprzętu;
- Praktycznego doświadczenia zawodowego związanego z opracowywaniem wymagań technicznych dla systemów komunikacji głosowej w procesie zakupowym;
- Bardzo dobrej znajomość systemów i usług opartych o urządzenia PABX, IP PABX, rozwiązań VoIP, platform typu UC integrujących usługi związane z komunikacją;
- Praktycznego doświadczenia związanego z wdrażaniem rozwiązań VoIP w przedsiębiorstwach o rozległych sieciach LAN/WAN;
- Znajomości problematyki związanej z bezpieczeństwem teleinformatycznym rozwiązań VoIP wewnątrz sieci i na styku sieci niezaufanych;
- Znajomości technologii i urządzeń teletransmisji i transmisji danych LAN/WAN, MPLS, SDH, WDM, PDH, xDSL;
- Znajomości rynku publicznych usług PSTN, VoIP, usług w sieciach komórkowych;
- Mile widziane doświadczenie w pracy z systemami typu Network Inventory;
- Mile widziana znajomość profesjonalnych radiowych systemów komunikacji np. TETRA, DMR, LTE, doświadczenie związane z procesem budowy radiowej infrastruktury telekomunikacyjnej";
- Znajomości języka angielskiego w zakresie ustnej i pisemnej komunikacji technicznej w tematyce branży IT (poziom B2);
- Ukończonego szkolenia CCNA VOICE lub równoważnego;
- Bardzo dobrej znajomości pakietu MS Office;
- Prawo jazdy kat. B;
- Gotowości do wyjazdów służbowych.
Ponadto:
- Umiejętności rozwiązywania złożonych zagadnień technicznych;
- Kreatywności przy realizacji zadań i rozwiązywaniu problemów;
- Umiejętności analitycznego myślenia;
- Zdolności do samodzielnego określania priorytetów spośród powierzonych zadań do realizacji;
- Otwartości w wyrażaniu opinii;
- Samodzielności, rzetelności i zaangażowania;
- Zdolności do pracy pod presją czasu i odpowiedzialności;
- Umiejętności pracy w zespole.