poszukuje kandydata do pracy na stanowisku:
Główny Specjalista ds. legislacji i obsługi prawnej / Prawnik ds. legislacji w Biurze Prawnym i Nadzoru Właścicielskiego
Miejsce pracy: Warszawa
Zakres obowiązków:
- udział w procesie opiniowania i opracowywania projektów aktów prawnych, zarówno o charakterze wewnętrznym jak i zewnętrznym, przygotowywanych przez Spółkę i opracowywanie ich pod względem legislacyjnym i redakcyjnym, zgodnie z obowiązującymi zasadami techniki prawodawczej, w celu zapewnienia zgodności projektowanych aktów prawnych z zasadami techniki prawodawczej i obowiązującym przepisami prawa;
- koordynowanie procesu przygotowywania stanowiska i opinii Spółki do projektów aktów prawnych nadsyłanych w ramach uzgodnień międzyresortowych lub niezgłoszonych w trybie oficjalnym, a mogących mieć wpływ na działalność Spółki, w uzgodnieniu z właściwymi komórkami merytorycznymi i jednostkami organizacyjnymi Spółki;
- monitorowanie toczącego się procesu legislacyjnego na stronie RCL oraz na stronach internetowych (w BIP) ministerstw, urzędów centralnych, Sejmu i Senatu celem przygotowania dla komórek organizacyjnych Spółki informacji dot. projektowanych zmian legislacyjnych, które mogą mieć wpływ na ich działalność (newsletter prawny);
- udział w procesie opracowywania projektów wewnętrznych aktów prawnych obowiązujących w Spółce (procedur, instrukcji, wytycznych etc.), w tym opiniowanie pod względem formalnoprawnym zmian projektowanych w dokumentach wewnętrznych Spółki oraz współpraca w tym zakresie z właściwymi w Spółce jednostkami organizacyjnymi;
- udział w pracach nad opracowaniem dokumentacji niezbędnej do wprowadzenia zmian organizacyjnych w Spółce;
- przygotowywanie projektów umów, aneksów, zleceń i pełnomocnictw na potrzeby Biura;
- wsparcie organizacyjne i merytoryczne Biura Prawnego i Nadzoru Właścicielskiego;
- dokonywanie czynności związanych z rejestracją pełnomocnictw oraz spraw sądowych spółki;
- tworzenie raportów, sprawozdań, analiz oraz zestawień dla potrzeb Biura;
- bieżący kontakt z sądami, komornikami, organami administracji, kancelariami prawnymi;
Wymagania konieczne:
- minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie tworzenia i opiniowania projektów aktów prawnych oraz formułowania stanowisk prawno-legislacyjnych do projektów aktów prawnych;
- bardzo dobra znajomość procedury prawodawczej, w tym praktyczne doświadczenie w zakresie koordynacji i prowadzenia procesu legislacyjnego;
- wykształcenie wyższe prawnicze; umiejętność analitycznego i krytycznego myślenia, a także umiejętność proponowania i realizacji nieszablonowych rozwiązań (kreatywność);
- obowiązkowość, terminowość, odpowiedzialność, samodzielność oraz pełne zaangażowanie w powierzone zadania;
- dokładność i sumienność, zdolność organizacji własnego czasu pracy;
- wysoko rozwinięte zdolności interpersonalne oraz umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- bardzo dobra znajomość obsługi pakietu Microsoft Office (MS Word, MS PowerPoint, MS Excel);
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera oraz innych urządzeń biurowych;
- bardzo dobra znajomość systemów informacji prawnych (Lex, Legalis).
Wymagania pożądane (fakultatywne):
- ukończona aplikacja legislacyjna prowadzona przez Rządowe Centrum Legislacji;
- wpis na listę radców prawnych lub adwokatów.
Co możemy ci zaoferować?
- możliwość rozwoju zawodowego,
- pracę w firmie z bogatymi tradycjami,
- ulgi na przejazdy kolejowe dla Ciebie i Twojej rodziny,
- dofinansowanie do opieki medycznej, zajęć sportowo-rekreacyjnych i wypoczynku,
- dofinansowanie do biletów na wydarzenia kulturalne,
- wolny dzień z okazji Dnia Kolejarza,
- udział w licznych projektach związanych z rozwojem spółek Grupy PKP - jednego z największych polskich pracodawców zatrudniającego ponad 75 tys. Pracowników.
Poznaj
Polskie Koleje Państwowe S.A.
Jesteśmy jednym z największych właścicieli nieruchomości w Polsce.
Modernizujemy Dworce Kolejowe.
Pełnimy nadzór właścicielski nad spółkami Grupy PKP w celu zapewnienia jak najwyższej jakości obsługi transportowo-logistycznej pasażerów i towarów.