Najnowsze oferty pracy

  • Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    About the position: As the Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead for Poland and Eastern Europe, you’ll lead a high-performing team responsible for IFRS, statutory reporting, and FP&A. This impactful role drives accuracy, compliance, and collaboration with auditors, while streamlining...
  • Financial Controls Manager

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    What will you do - Responsibilities: Ensure that the control framework is consistent with JSOX rules and best practice Maintenance of the change management process by assistance in evaluation of business and IT process changes to identify financial risks and evaluate its probable impact Evaluation...
  • Zastępca Głównego Księgowego

    Trakcja S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Opis stanowiska Wspieranie Głównego Księgowego w zarządzaniu Biurem Księgowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego; Nadzór nad procedurą potwierdzania sald z kontrahentami oraz przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji aktywów firmy; Zapewnienie...
  • Specjalista Koordynator ds. Księgowości

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 dni
    Opis stanowiska: Kierowanie Działem Księgowości. Prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji Spółki z o.o. Zapewnienie zgodności działań z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Przygotowywanie deklaracji podatkowych i obligatoryjnych raportów. Kontrola i uzgodnienia...
  • Główna Księgowa / Główny Księgowy

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Opis stanowiska kierowanie i nadzór nad Dziełem Księgowości; prowadzenie ksiąg rachunkowych, dokumentacji i rozliczeń Spółki z o.o. zgodnie z przepisami; nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa podatkowego w Spółce; sporządzanie deklaracji podatkowych i raportów wynikających z...
  • Asystent / Asystentka biura zarządu w biurze rachunkowym

    Starlit Accounting sp. z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Twój zakres obowiązków realizacja zadań administracyjnych dla Spółki (m.in. wystawianie faktur, nadzór nad środkami trwałymi, dokumentacją Spółki i ich archiwizacja, kontakt z urzędami, realizacja płatności, rozliczeń), koordynacja działań windykacyjnych, tworzenie analiz,...
Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Mazowieckie Warszawa Kierownik ds. Księgowych Warszawa
Finance and Accounting Manager (Compensation & Benefits Operations)

Finance and Accounting Manager (Compensation & Benefits Operations)

JTI GBS
Warszawa
menedżer
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
729 dni temu


JTI Poland is part of Japan Tobacco International, a leading international tobacco company. We operate in 130 countries, employ over 45,000 people worldwide and our product portfolio includes world-renowned brands such as Camel, LD, Winston and Logic, available on the Polish market.

In Poland, we employ over 2,300 employees and we are the 3rd player in the tobacco industry. Since the beginning of JTI’s operations in Poland in 2007, we have been the fastest growing tobacco company: our market share has more than quadrupled and our production volume has grown more than 10 times.

But our business, isn’t just business. Our business is our people. Their talent. Their potential. We believe when they’re free to be themselves, grow, travel and develop, amazing things can happen for our business. That’s why since 11 years JTI is one of the Top Employers in Poland, in 2020 being ranked number one for the second year in a row.

Finance and Accounting Manager (Compensation & Benefits Operations)
Location: Warsaw

This position exists in Poland for managing a large number of  accounting processes connected to Compensation & Benefits Operations of JTI SA (HQ)  with a  full visibility and understanding of complex local and global 'End-to-End (E2E) processes and controls under JTI SA driven by numerous Finance activities such as Planning, Accounting, Reporting and Controlling. This position reports to the Global Mobility & C&B Finance Operations Lead Director  in Geneva.  

The incumbent will collaborate with various Finance Teams within the JTI Finance Function such as JTI SA Finance Team, Corporate Accounting, Financial Performance/FP&A, Global Functions and with external consultants like our Group Auditors and our Global actuaries in the context of post-employment benefits plans for JTI SA and JTI Services.

The objective of this position is to maintain and deliver solid Financial reporting, ensure compliance with IFRS, JTI accounting policies and JSOX framework in the context of monthly, quarterly and YE close and numerous planning cycles. The incumbent will be responsible to ensure no findings in his/her C&B areas during the Financial Audit of JTI SA.

 

Main areas of responsibility:
  • JTI SA C&B Finance Operations with in scope  more than 1,000 employees based at HQ
  • JTI SA - E2E processes  for a large number of  accounting processes connected to Compensation & Benefits including preparation of bookings for our GBS in Poland, controlling, preparation of reports for the CFO of JTISA. Main operations can cover local and global processes  like : local incentive, global incentive for JTISA and all other entities/markets , Vacation accruals, Termination Benefits, various post-employment benefits plans, Schooling for International Assignees (IAs) hosted by JTI SA, Personal taxes management for IAs hosted by JTI SA  with Deloitte, (Tax at source vs tax return, tax provisions by our Payroll provide,  tax payment request from our Global Tax consultant  follow-up on open taxation, provision with no payment, etc.), I/C transactions for C&B costs including its review, validation, communication), various EE benefits like :Swiss Pension Fund, social securities, Tax at source, Sickness, Accident, Risk insurance, Employee Share Purchase Plan,  etc., Salary advance to EEs. Cash management/Reconciliation for Bank accounts + Controls (Swiss SOX) linked to all those processes, active participation into the Financial Audit, with our Group auditors etc.
  • Salary Interface linked to JTI SA HQ Payroll in Geneva for Salary & Fringes, Local incentive,Rent for IAs and Personal Taxes (checks, booking and reconciliation) + close collaboration with our external Payroll provider for any changes with HQ Payroll         
  • Management and Administration of local Benefits (detailed checks, booking and reconciliation) linked to Finance processes and Payroll management (AVS, Pension Fund and various insurances) like management of payments, invoicing, cash transfer, analytics, FX clearing, etc.)
  • Entity forecast (Balance sheet, Income statement and FCF) for various planning cycles for all C&B areas. Analytics and reporting
  • Act as a back-up for certain activities of the  Corporate C&B Finance Group Manager and/or for the C&B Operations Accountant of JTI Services Switzerland SA (our Global Employment Company)
  • Provide ideas and/or support his/her manager upon request on day-to-day activities and projects by bringing efficiency, effectiveness, simplification and standardization  in our local and Global C&B Operations processes & systems to ensure we have the best in class technology solutions and robust processes       
You as a professional: 
  • University degree preferably in economics and finance with strong expertise and knowledge of IFRS in the area of Compensation & Benefits operations (a must). Qualification like ACCA in progress or close to start                                       
  • Min 7-8 years’ work experience, with audit background (preferably Big Four) or in a multinational working environment. With solid experience in a Corporate Finance Function. Solid experience with SAP Finance and strong Excel skills are a must
  • Fluent in English (written and spoken) a must                                             
  • This is a Finance role that requires accuracy, strong accounting knowledge, analytical skills and technical knowledge/strong interest in IT systems. Ease with large volume of data and tasks to manage with tight deadlines to ensure ultimately compliance with international accounting standards and requirements with all audit controls. Strong competence in setting priorities, customer orientation/interpersonal skills with solid communication skills. Pro-active, autonomous but good team oriented, very well structured and organized together with strong attention to details
  • Must adhere to highest confidentiality standards, i.e. not only treat data confidentially but being able to emotionally detach what he/she sees from his/her own personal situation
#joinJTI
https://jobs.jti.com/
If you decide to participate in this recruitment, the administrator of your data will be JTI Polska sp.z o.o. with headquarters in Stary Gostków. Your data will be processed only to support the recruitment process in which you participate. Detailed information on the processing of your data and your rights can be found here.
 

Poznaj

JTI GBS Poland sp. z o.o.

Why is it worth joining JTI GBS Poland?

JTI GBS Poland is a global business services center and the largest of its kind within Japan Tobacco International worldwide. We are a team of over 1,000 specialists from various fields, united by a common goal: advancing JTI Group's international business operations. Our expertise spans finance, marketing, sales, HR, research & development, legal & regulatory affairs, and global supply chain. We are driven by passion and commitment, which fuels our unwavering enthusiasm for the future.

JTI GBS Poland is a workplace that embraces diversity. We demonstrated this by joining the exclusive group of companies that received the GES (Global Equality Standard) certification, awarded by EY. This is one of the world’s first certificates focused on diversity and inclusion, assessing equality in opportunities and pay within organizations.

Recruitment process

Stage zbieranie aplikacji Apply Now!
Stage rozmowa telefoniczna Telephone Call
Stage spotkanie online Online Meeting with HR
Stage spotkanie Meeting with Manager
Stage propozycja współpracy Offer

Podobne oferty

  • Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    About the position: As the Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead for Poland and Eastern Europe, you’ll lead a high-performing team responsible for IFRS, statutory reporting, and FP&A. This impactful role drives accuracy, compliance, and collaboration with auditors, while streamlining...
  • Financial Controls Manager

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    What will you do - Responsibilities: Ensure that the control framework is consistent with JSOX rules and best practice Maintenance of the change management process by assistance in evaluation of business and IT process changes to identify financial risks and evaluate its probable impact Evaluation...
  • Zastępca Głównego Księgowego

    Trakcja S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Opis stanowiska Wspieranie Głównego Księgowego w zarządzaniu Biurem Księgowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego; Nadzór nad procedurą potwierdzania sald z kontrahentami oraz przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji aktywów firmy; Zapewnienie...
  • Specjalista Koordynator ds. Księgowości

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    8 dni
    Opis stanowiska: Kierowanie Działem Księgowości. Prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji Spółki z o.o. Zapewnienie zgodności działań z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Przygotowywanie deklaracji podatkowych i obligatoryjnych raportów. Kontrola i uzgodnienia...
  • Główna Księgowa / Główny Księgowy

    PPH Tarkor Spółka z o.o.   Nowy Korczyn    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior)  umowa o pracę  pełny etat   7 000 - 9 000 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Opis stanowiska kierowanie i nadzór nad Dziełem Księgowości; prowadzenie ksiąg rachunkowych, dokumentacji i rozliczeń Spółki z o.o. zgodnie z przepisami; nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa podatkowego w Spółce; sporządzanie deklaracji podatkowych i raportów wynikających z...
  • Asystent / Asystentka biura zarządu w biurze rachunkowym

    Starlit Accounting sp. z o.o.   Wrocław    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    2 dni
    Twój zakres obowiązków realizacja zadań administracyjnych dla Spółki (m.in. wystawianie faktur, nadzór nad środkami trwałymi, dokumentacją Spółki i ich archiwizacja, kontakt z urzędami, realizacja płatności, rozliczeń), koordynacja działań windykacyjnych, tworzenie analiz,...