Najnowsze oferty pracy

  • R2R Process Expert

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Tasks & Responsibilities: participation in the LUCA Digital Finance R2R sub-project with responsibility over General Ledger, Fixed Assets and Taxes, first contact point for all process related issues and questions for LUCA Digital Finance implementation partner as well as all METRO colleagues, be...
  • Specjalista / Specjalistka ds. procesu zarządzania kapitałem

    Bank Pocztowy S.A.   zachodniopomorskie    praca zdalna   za 3 dni wygasa
    siedziba firmy: Warszawa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    13 dni
    Twój zakres obowiązków koordynacja realizacji procesów wewnętrznych związanych z zarządzaniem kapitałem i; procesem ICAAP; koordynacja wyliczenia miar adekwatności kapitałowej i MREL; koordynacja realizacji testów warunków skrajnych; koordynacja aktualizacji Planu Naprawy; dokonywanie...
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca zdalna / hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    General duties: acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Controlling Consultant

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa   za 3 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Your main area of responsibility in this position will include: Strategic: Data analysis of 'as is' and 'to be' Merchandize related processes in Accounting and Database systems; Leading and coordinating standardization projects; Methodology wise assistance provided to technical team to maintain...
  • Danish Speaking Process Specialist (Voice)

    COGNIZANT TECHNOLOGY SOLUTIONS POLAND SP Z O O   zachodniopomorskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Gdańsk
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Working model: remote Working hours: standard business hours Voice process specialist are responsible for high quality and timely execution of financial operations, executing client inquiries, initiating process and quality improvements, leading internal projects, ensuring knowledge transfer....
  • Accounts Payable Specialist with German

    DXC Technology Polska Sp. z o.o.   Wrocław    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    16 godz.
    Responsibilities Processing invoices accurately and in compliance with accounting standards; Uploading bank statements and transactions; Handling queries related to invoices and payments; Assisting in performing month-end closing activities; Setting up new suppliers; Creating basic reports;...
  • Specjalista ds. rozwoju procesów biznesowych

    PKO Bank Polski   Warszawa, Chmielna 89    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa na zastępstwo  pełny etat
    1 dni
    Na co dzień w naszym zespole:bierzesz udział w projekcie związanym z budową procesu kredytowego dla klientów korporacyjnych,współtworzysz zdigitalizowany proces workflow mający odpowiadać potrzebom uczestników procesu kredytowego,uczestniczysz w tworzeniu narzędzi i aplikacji przez...
  • Specjalistka / Specjalista ds. środków trwałych

    Medicover sp. z o.o.   Warszawa, Al. Jerozolimskie 96    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: centralne zarządzanie procesem prowadzenia ewidencji środków trwałych i majątku firmy rozlokowanych na terenie całej Polski; kontrola obiegu dokumentów środków trwałych; współpraca z klientem wewnętrznym i zewnętrznym w...
  • Kontroler finansowy kontraktu

    ISS Facility Services Sp. z o.o.   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    20 godz.
    Twój zakres obowiązków Nadzór nad jakością, kompletnością i poprawnością danych finansowych kontraktu, analiza odchyleń i różnic Kontrola przychodów i kosztów; Zarządzanie rezerwami kosztowymi/przychodowymi; Nadzór nad obiegiem dokumentów księgowych i prawnych; Ścisła...
  • Kontroler Finansowy

    OmniOffice Sp. z o.o.   Warszawa, Centrum    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Zakres obowiązków: odpowiedzialność za proces budżetowania, prognozowania oraz przygotowywania forecast, analiza kosztów, rozbudowa narzędzi kontrolingowych, przygotowywanie raportów finansowych na potrzeby Zarządu, opiniowanie nowych inwestycji oraz wdrażania nowych produktów, udział w...
Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Zachodniopomorskie Szczecin Specjalista ds. procesów finansowych Szczecin
F&A Process Owner (AR - Customer Accounting & Subledger)

F&A Process Owner (AR - Customer Accounting & Subledger)

METRO Global Solution Center Sp. z o.o.
Szczecin, Plac Brama Portowa 1
specjalista (mid)
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
286 dni temu
At METRO we say "We make it count" because our accounting is not just about numbers, we make it count for more. We already have over than 400 employees, we operate our METRO/MAKRO brands in around 20 countries around the world, we have been operating in Szczecin for 12 years, and in our internal engagement survey, almost 90% of our employees said that working at METRO is meaningful and allows them to grow. METRO is a leading international wholesaler operating in more than 30 countries worldwide with more than 93,000 employees.
Join us, feel the 'We make it count' spirit and create a METRO community for which Accounting always counts for something more.
F&A Process Owner (AR - Customer Accounting & Subledger)
Workplace: Szczecin, Plac Brama Portowa 1
Your main area of responsibility in this position will include:
  • acting as Subject Matter Expert for given AR processes, especially Customer Accounting and AR Subledger Closing. This includes dunning, customer accounts clearing or balance confirmations as well as accruals and provisions, write-offs or reclass and regrouping,
  • acting as first point of contact in terms of organization of abovementioned processes,
  • supporting analysis of differences between 'as is' and 'to be' processes and providing solutions for effective transformation of the processes,
  • identifying technical problems and cooperating with Key Users to develop solutions to support business objectives,
  • creating, updating, reviewing and approving documentation of standard processes (process framework) for new and existing business processes,
  • working with cross-functional teams to coordinate and streamline business processes,
  • watching the standards, defining exceptions and permanently improving them,
  • defining adequate KPI's for the purpose of standard maintenance.

We are inviting to this recruitment everyone who has:

  • bachelor's Degree in Accounting, Finance, Economy or related field,
  • good knowledge of accounting procedures, policies, regulations and rules; understanding of accounting principles,
  • 3 years of experience in accounting,
  • knowledge of month end closing procedure/s,
  • project management skills,
  • E2E thinking and great analytical skills,
  • high organizational skills,
  • strong Excel skills and good SAP knowledge

Your benefits:

  • stability - the first contract is for 6 months, the next for an indefinite period, because we believe that you will stay with us for as long as possible,
  • tasks that matter - 84% of our employees consider their work to be important,
  • non-wage benefits - up to PLN 8,000 per year per person, including, among others, quarterly bonuses, annual bonuses, performance awards, holiday subsidies, money for holidays and culture, money for job referrals,
  • a working system adapted to you - if you live in another city in Poland you can visit us, move to Szczecin or work from home, you decide,
  • relocation package - PLN 6,000 to move to Szczecin,
  • professional training - in the fields of accounting, software - SAP, soft skills and language learning with a total value of up to PLN 10 000 per person per year,
  • free access to Udemy and eTutor,
  • internationality - the languages you know are used by us every day, English is a must!
  • higher salary of PLN 400 to PLN 1,600 if you know an additional language,
  • a clear career path - you can be promoted to a new position after just one year!
  • vertical and horizontal promotions, we regularly recruit internally – 78% of our Team Leaders come from internal recruitment and this number is constantly growing,
  • enhancing knowledge and experience in various areas,
  • support for ACCA students - including an extra paid day off for the exam and reimbursement of the ACCA exam costs, which guarantees you accounting certification,
  • good atmosphere - 78% of our employees consider the working atmosphere to be positive,
  • open working culture - your superiors are available to you, we focus on relationships and communication, we are all there for you,
  • team and company integrations after hours - 2 times a year you integrate with your team, 2 times a year with the whole company,
  • free breathing training worth up to PLN 2,100 per person per year - because your well-being is important to us,
  • private medical care and group insurance, also for family members,
  • subsidised sports card,
  • anniversary gifts such as a speaker or Kindle or annual prizes such as a PLN 2,000 voucher for whatever you want,
  • air-conditioned, green office in a state-of-the-art building in the city centre - you can reach us by public transport from any part of the city, avoiding traffic jams,
  • and, of course, free coffee and employee discounts to service outlets in the Posejdon office building.
 

Poznaj

METRO Global Solution Center sp. z o.o.

METRO Global Solution Center jest odpowiedzialne za procesy finansowo-księgowe dla METRO, wiodącej międzynarodowej firmy hurtowej z siedzibą w Niemczech, oferującej asortyment spożywczy i nieżywnościowy. Przyjęliśmy globalną strategię, która wyznaczyła nam drogę ku przyszłości. Zrewidowaliśmy nasze podejście, aby skupić się przede wszystkim na innowacyjności i wysokiej jakości rozwiązań. Chcemy być gotowi na to, co przyniesie jutro… i już nie możemy się tego doczekać!


Znajdziesz tutaj ekscytujące możliwości rozwoju, impuls do podnoszenia kwalifikacji, kulturę opartą na wzajemnym szacunku i współpracy, a przede wszystkim nieformalną, a zarazem międzynarodową atmosferę. Zanurz się w niepowtarzalnych możliwościach METRO Global Solution Center!

Podobne oferty

  • R2R Process Expert

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa
    ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Tasks & Responsibilities: participation in the LUCA Digital Finance R2R sub-project with responsibility over General Ledger, Fixed Assets and Taxes, first contact point for all process related issues and questions for LUCA Digital Finance implementation partner as well as all METRO colleagues, be...
  • Specjalista / Specjalistka ds. procesu zarządzania kapitałem

    Bank Pocztowy S.A.   zachodniopomorskie    praca zdalna   za 3 dni wygasa
    siedziba firmy: Warszawa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    13 dni
    Twój zakres obowiązków koordynacja realizacji procesów wewnętrznych związanych z zarządzaniem kapitałem i; procesem ICAAP; koordynacja wyliczenia miar adekwatności kapitałowej i MREL; koordynacja realizacji testów warunków skrajnych; koordynacja aktualizacji Planu Naprawy; dokonywanie...
  • Transition Project Leader

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca zdalna / hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    General duties: acting leading role in medium to complex centralization projects within GA and AR accounting areas, managing transition projects in terms of scope, cost, timelines, resources, risk, change and communication, planning, coordinating, and providing deliverables within each project...
  • Controlling Consultant

    METRO Global Solution Center Sp. z o.o.   Szczecin, Plac Brama Portowa 1    praca hybrydowa   za 3 dni wygasa
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    6 dni
    Your main area of responsibility in this position will include: Strategic: Data analysis of 'as is' and 'to be' Merchandize related processes in Accounting and Database systems; Leading and coordinating standardization projects; Methodology wise assistance provided to technical team to maintain...
  • Danish Speaking Process Specialist (Voice)

    COGNIZANT TECHNOLOGY SOLUTIONS POLAND SP Z O O   zachodniopomorskie    praca zdalna
    siedziba firmy: Gdańsk
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Working model: remote Working hours: standard business hours Voice process specialist are responsible for high quality and timely execution of financial operations, executing client inquiries, initiating process and quality improvements, leading internal projects, ensuring knowledge transfer....
  • Accounts Payable Specialist with German

    DXC Technology Polska Sp. z o.o.   Wrocław    praca zdalna / hybrydowa
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    16 godz.
    Responsibilities Processing invoices accurately and in compliance with accounting standards; Uploading bank statements and transactions; Handling queries related to invoices and payments; Assisting in performing month-end closing activities; Setting up new suppliers; Creating basic reports;...
  • Specjalista ds. rozwoju procesów biznesowych

    PKO Bank Polski   Warszawa, Chmielna 89    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa na zastępstwo  pełny etat
    1 dni
    Na co dzień w naszym zespole:bierzesz udział w projekcie związanym z budową procesu kredytowego dla klientów korporacyjnych,współtworzysz zdigitalizowany proces workflow mający odpowiadać potrzebom uczestników procesu kredytowego,uczestniczysz w tworzeniu narzędzi i aplikacji przez...
  • Specjalistka / Specjalista ds. środków trwałych

    Medicover sp. z o.o.   Warszawa, Al. Jerozolimskie 96    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należeć będzie: centralne zarządzanie procesem prowadzenia ewidencji środków trwałych i majątku firmy rozlokowanych na terenie całej Polski; kontrola obiegu dokumentów środków trwałych; współpraca z klientem wewnętrznym i zewnętrznym w...
  • Kontroler finansowy kontraktu

    ISS Facility Services Sp. z o.o.   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    20 godz.
    Twój zakres obowiązków Nadzór nad jakością, kompletnością i poprawnością danych finansowych kontraktu, analiza odchyleń i różnic Kontrola przychodów i kosztów; Zarządzanie rezerwami kosztowymi/przychodowymi; Nadzór nad obiegiem dokumentów księgowych i prawnych; Ścisła...
  • Kontroler Finansowy

    OmniOffice Sp. z o.o.   Warszawa, Centrum    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Zakres obowiązków: odpowiedzialność za proces budżetowania, prognozowania oraz przygotowywania forecast, analiza kosztów, rozbudowa narzędzi kontrolingowych, przygotowywanie raportów finansowych na potrzeby Zarządu, opiniowanie nowych inwestycji oraz wdrażania nowych produktów, udział w...