Job Description:
- Supporting the Metro GSC Operational teams in new scope acquisition & process transformation.
- Following process standards defined by Process Owners Organization and close cooperation with Transition Project Leader in the transition project execution.
- Using the operational knowledge in assessment of scope, contributing to preparation of transition projects by analyzing ‘as is’ processes, defining gaps.
- Supporting workshadowers and operational team in acquiring new responsibilities to Metro GSC and their integration into daily operations.
- Proposing transformation steps to achieve the standard process (defined by Process Owners Organization).
- Cooperation with PMO (Transition/Standardization) to capture the process, align on changes and coordinate with operational team the process transformation.
- Identifying potential areas for improvement in processes for migration and transform process post migration.
- Identifying potential risks and control areas in processes planned to be migrated.
- Cooperating with various departments (Transition/Standardization/Operations/Customers) to ensure alignment and support for project goal.
- Solid accounting background/expertise, very good knowledge of accounting processes.
- Strong analytical and problem-solving skills, initiative-taking attitude in complex issues resolution, understanding of the interdependencies in the processes.
- Excellent & effective communication skills.
- Ability to build relationships between different stakeholders, to cooperate with internal and external partners from different countries and cultures.
- Good knowledge of SAP, fluency in Excel.
- Experience either in project management or alternatively proven background in project work (transition and/or improvement projects) is a strong asset.
- Fluent English, spoken and written.
- Good organization skills to ensure quality and timely delivery of the tasks.
- Availability and openness for business travels.
- Stable employment in an international corporation, which is constantly growing.
- Chance to expand knowledge and experience in various areas.
- Private medical care and group insurance, also for family members.
- Cash benefits as part of the Social Benefits Fund, i.e., Christmas allowance.
- Co-financed sports card.
- Team and company integrations after hours.
- Hybrid work.
Poznaj
METRO Global Solution Center sp. z o.o.
Jesteśmy METRO Global Solution Center! Nasze motto „We make it count” pokazuje, że księgowość to nie tylko liczby – chodzi o tworzenie wartościowych rozwiązań, wprowadzanie pozytywnych zmian i przekonanie, że zawsze liczy się coś więcej! Jako dumny członek rodziny METRO/MAKRO, wiodącego międzynarodowego hurtownika z ponad 93 tysiącami pracowników w ponad 30 krajach, stawiamy na doskonałość i innowacje. Nasza otwarta i różnorodna społeczność sprzyja współpracy, rozwojowi osobistemu i wspólnemu osiąganiu celów.
Dołącz do naszego zespołu i poczuj ducha „We make it count”.
Dlaczego my?
We make it count! Jako pracodawca dążymy do stworzenia spójnego, międzynarodowego i nowoczesnego środowiska, w którym ludzie mają wpływ na rozwój własny i rozwój firmy. Wspólnie dążymy do perfekcji. Ciągle się doskonalimy, bo aspirujemy do bycia po prostu najlepszymi w tym, co robimy. Stale rośniemy, a co za tym idzie rozwijamy naszą pozycję i serdecznie zapraszamy do udziału w tym doświadczeniu.
Zachęcamy do skorzystania z naszych ekscytujących możliwości rozwoju i podnoszenia kwalifikacji oraz otwartej kultury pracy, międzynarodowego nastawienia, nieformalnej atmosfery i pięknego biura w urokliwym Szczecinie!