Polskie Elektrownie Jądrowe sp. z o.oto spółka celowa, która odpowiada za bezpośrednie przygotowanie i realizację procesu inwestycyjnego budowy pierwszej polskiej elektrowni jądrowej. Spółka będzie realizowała wszelkie działania w sferze technicznej, technologicznej, organizacyjnej i formalno-prawnej, związane z budową pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce.
Obecnie PEJ sp. z o.o.
poszukuje kandydatów na stanowisko:
Do głównych zadań osoby zatrudnionej należeć będzie:
- Prowadzenie postępowań przed organami administracji publicznej, w tym składanie wniosków, monitorowanie czy dane postępowanie jest prowadzone przez organ zgodnie z przepisami, monitorowanie ewentualnej potrzeby zaskarżania wydanej decyzji oraz przygotowanie ewentualnych środków zaskarżenia. Udział w postępowaniach odwoławczych
- Weryfikacja wniosków o wydanie opinii, zezwoleń, pozwoleń i innych decyzji administracyjnych niezbędnych pod kątem formalno-prawnym dla etapu przygotowania projektu budowy elektrowni jądrowej przy współpracy merytorycznej pozostałych jednostek organizacyjnych
- Współpraca z organami administracji publicznej, w tym pozyskiwanie stanowisk organów (m.in. GDOŚ, Prezes PAA i inne)
- Prowadzenie współpracy z doradcami i ekspertami zewnętrznymi, w tym z Doradcą Technicznym
- Monitorowanie prawa i analizowanie projektów zmian regulacji dotyczących procesów inwestycyjnych, w tym w energetyce oraz energetyce jądrowej, wypracowywanie opinii i stanowisk dotyczących projektów aktów prawnych
- Przygotowywanie i opiniowanie pod względem formalno-prawnym umów i innych dokumentów przekazywanych przez jednostki organizacyjne
- Przygotowywanie stanowisk i opinii prawnych oraz udzielanie ogólnego wsparcia w zakresie prawnym
- Przygotowywanie materiałów, sprawozdań, zestawień i prezentacji
- Udział w tworzeniu i aktualizacji wewnętrznych regulacji (polityk, regulaminów, procedur, instrukcji)
- Wsparcie pod względem prawnym komisji przetargowych i innych zespołów merytorycznych
- Uczestnictwo w wyborze, współpraca i koordynacja prac zewnętrznych podmiotów świadczących usługi prawne (doradcy, kancelarie itp.), rozliczanie z wykonywania prac pod względem merytorycznym
- Udział w innych pracach w projekcie jądrowym odnoszących się do wymagań regulacyjnych
Profil idealnego kandydata:
- Wykształcenie wyższe prawnicze
- Tytuł zawodowy radcy prawnego
- Minimum 3 lata doświadczenia w prowadzeniu postępowań administracyjnych i/lub w występowaniu w postępowaniach administracyjnych w charakterze strony/pełnomocnika, dotyczących procesu uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, decyzji lokalizacyjnych, pozwoleń zintegrowanych
- Doświadczenie w sporządzaniu środków zaskarżenia od ww. decyzji oraz w postępowaniach odwoławczych
- Znajomość praktycznych aspektów procedur administracyjnych przeprowadzanych z udziałem społeczeństwa oraz w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko
- Dobra znajomość języka angielskiego (min. poziom B2) w mowie i piśmie
Ze swojej strony gwarantujemy:
- Możliwości rozwoju zawodowego
- Szansę na udział w unikalnym projekcie inwestycyjnym
- Benefity pozapłacowe
Poznaj
PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.
Grupa Kapitałowa PGE jest największym w Polsce przedsiębiorstwem sektora elektroenergetycznego. Gwarantuje bezpieczne i stabilne dostawy energii elektrycznej do ponad pięciu milionów klientów. Stale się zmieniamy, by realizować nasze strategiczne cele, w tym osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r. Jesteśmy liderem transformacji energetycznej w Polsce. PGE S.A. to spółka dominująca Grupy Kapitałowej PGE. Odpowiada za zarządzanie Grupą, zapewnia koordynację działań i wytycza strategiczne kierunki. Zapraszamy do współpracy – razem budujmy przyszłość polskiej energetyki.