Nazwa i adres jednostki: Powiatowy Urząd Pracy w Otwocku - ul. Górna 11, 05-400 Otwock
Określenie stanowiska: Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku (dyrektor samorządowej jednostki organizacyjnej – stanowisko kierownicze urzędnicze)
Wymiar etatu: 1/1
Wymagania niezbędne – konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku:
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- wykształcenie wyższe;
- co najmniej 3-letni staż pracy w publicznych służbach zatrudnienia, tj. na stanowisku związanym ze stosowaniem przepisów z zakresu przedmiotowego ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub co najmniej 5-letni staż pracy w innych instytucjach rynku pracy;
- brak orzeczenia kary zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, w której mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Wymagania dodatkowe – pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku:
- dobra znajomość przepisów regulujących działalność powiatowych urzędów pracy oraz zagadnień związanych z pozyskiwaniem środków finansowych na aktywizację zawodową bezrobotnych;
- dobra znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie;
- dobra znajomość przepisów z zakresu ochrony danych;
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego;
- 2-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym;
- doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej na stanowisku urzędniczym.
Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
- kierowanie Powiatowym Urzędem Pracy w Otwocku (PUP) i reprezentowanie go na zewnątrz;
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników PUP;
- realizacja zadań należących do samorządu powiatowego w zakresie polityki rynku pracy;
- realizacja budżetu PUP;
- planowanie i dysponowanie środkami Funduszu Pracy, PFRON, EFS;
- pozyskiwanie środków finansowych z funduszy krajowych i unijnych, w tym EFS:
- zawieranie umów wynikających z zakresu działania PUP w ramach udzielonych upoważnień;
- sprawowanie kontroli wewnętrznej i kontroli zarządczej w PUP;
- załatwianie w imieniu Starosty spraw, w tym wydawanie decyzji, postanowień oraz zaświadczeń w trybie przepisów o postępowaniu administracyjnym, w zakresie określonym w upoważnieniu;
- współpraca z organami samorządu terytorialnego, Powiatową Radą Rynku Pracy i organizacjami pozarządowymi w zakresie realizowanych zadań;
- realizacja innych zadań wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie PUP;
- praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
- praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy;
- stanowisko pracy znajduje się w lokalu biurowym zlokalizowanym na parterze w budynku administracyjno-biurowym, wyposażonym w meble i urządzenia biurowe;
- stanowisko kierownicze związane z zarządzaniem i decyzyjnością;
- praca na stanowisku wymaga:
- umiejętności interpretacji przepisów prawa;
- umiejętności analitycznego myślenia;
- umiejętności zarządzania zespołem ekspertów w danej dziedzinie;
- cech osobowych: zdyscyplinowanie, obowiązkowość, odpowiedzialność, wysoka kultura osobista w kontaktach z interesantami, odporność na stres.
Wymagane dokumenty:
- Koncepcja funkcjonowania i rozwoju PUP przez najbliższe 2 lata;
- list motywacyjny;
- CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie, że kandydat cieszy się nieposzlakowaną opinią (mile widziane rekomendacje lub referencje);
- oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy albo inne dokumenty potwierdzające wymagany staż pracy;
- oświadczenie o braku orzeczenia kary zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, w której mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do celów rekrutacyjnych.
Miejsce i termin złożenia dokumentów.
Wymagane dokumenty (z oznaczeniem ich nadawcy) należy:
- składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku” do dnia 11.03.2024 r. do godz. 9.00 w kancelarii ogólnej Starostwa Powiatowego w Otwocku przy ul. Górnej 13, 05-400 Otwock (parter; kancelaria ogólna)
lub - przesłać pocztą do dnia 11.03.2024 r. do godz. 9.00 – (decyduje data wpływu do Starostwa) na adres wymieniony w pkt 1, z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Otwocku”.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie zaproszeni do II etapu naboru.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi poniżej 6%.