OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
DYREKTORA OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
Burmistrz Toszka
ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na wolne
kierownicze stanowisko urzędnicze:
Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej
(1 etat)
w Ośrodku Pomocy Społecznej, ul. Rynek 11, 44-180 Toszek
w pełnym wymiarze czasu pracy
- wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
- co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej,
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 2012 r. w sprawie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 1081)
- znajomość przepisów ustaw:
- samorządzie gminnym
- pomocy społecznej,
- świadczeniach rodzinnych,
- wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- pomocy państwa w wychowaniu dzieci,
- kodeks postępowania administracyjnego,
- promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- finansach publicznych,
- odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- obywatelstwo polskie lub jednego z państw Unii Europejskiej oraz państw, którym
- na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego
- lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
- preferowane doświadczenie w pracy na kierowniczym stanowisku,
- biegła umiejętność obsługi komputera (pakiet Microsoft Office),
- zdolności analitycznego myślenia, łatwość formułowania myśli na piśmie, umiejętność sprawnej oraz efektywnej organizacji i planowania czasu pracy,
- wysoka kultura osobista, sumienność, odpowiedzialność, kreatywność, odporność na stres, empatia, umiejętność pracy w zespole.
- realizowanie celów jednostki i zadań statutowych,
- zapewnienie właściwej organizacji pracy,
- kierowanie pracą podległych pracowników, w tym nadzorowanie terminowego i prawidłowego wykonywania przez nich zadań, prowadzonej dokumentacji oraz pracy w terenie, zgodnie
- z obowiązującymi przepisami prawa, uchwałami rady miejskiej, zarządzeniami i poleceniami burmistrza,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie przyznania świadczeń na podstawie upoważnień burmistrza,
- prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,
- przyznawanie i wypłacanie świadczeń objętych działalnością jednostki,
- organizowanie pracy socjalnej dla wspierania osób i rodzin w celu przezwyciężenia trudnych sytuacji życiowych,
- prowadzenie analiz i ocen zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej,
- tworzenie warunków organizacyjnych funkcjonowania pomocy społecznej, w tym rozbudowę niezbędnej infrastruktury socjalnej,
- praca socjalna skierowana na pomoc osobom i rodzinom we wzmocnieniu lub odzyskaniu zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie oraz na tworzenie warunków sprzyjających temu celowi,
- opracowanie i realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, gminnych programów pomocy społecznej, przeciwdziałanie przemocy w rodzinie, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, przeciwdziałania narkomanii,
- udzielania informacji, wskazówek i pomocy w trudnych sytuacjach życiowych osobom potrzebującym,
- organizowanie, nadzorowanie i rozliczanie prac społecznie użytecznych,
- prowadzenie gospodarki finansowej jednostki w oparciu o przepisy ustawy o finansach publicznych,
- opracowanie projektu budżetu jednostki oraz czuwanie nad jego realizacją,
- pozyskiwanie środków pozabudżetowych na realizację zadań objętych działalnością jednostki,
- współpraca ze stowarzyszeniami, fundacjami, innymi organizacjami i środowiskiem lokalnym.
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie - według wzoru dostępnego na stronie internetowej www.bip.toszek.pl ,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie; posiadane kwalifikacje zawodowe, dotychczasowe osiągnięcia zawodowe, jeśli są,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy - świadectwa pracy
- lub zaświadczenia o zatrudnieniu, a w przypadku trwającego stosunku pracy - oświadczenie kandydata lub zaświadczenie pracodawcy,
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282),
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, a w przypadku osób nie posiadających obywatelstwa polskiego odpowiednio dokumenty potwierdzające znajomość języka polskiego zgodnie z §1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
- (tj. Dz. U. z 2009 r., Nr 64, poz. 539), tj.:
- certyfikat znajomości języka polskiego poświadczający zdany egzamin z języka polskiego na poziomie średnim ogólnym lub zaawansowanym, wydany przez Państwową Komisję Poświadczenia Znajomości Języka Polskiego jako Obcego,
- dokument potwierdzający ukończenie studiów wyższych prowadzonych w języku polskim,
- świadectwo dojrzałości uzyskane w polskim systemie oświaty,
- świadectwo nabycia uprawnień do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego wydanym przez Ministra Sprawiedliwości,
- oświadczenie o braku prawomocnego skazania za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni
- z praw publicznych,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia
- 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 723)
Wszystkie oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata.
Wszystkie kserokopie dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Dokumenty do pobrania: https://bip.toszek.pl/81/117/dokumenty-do-pobrania.html