Dla naszego klienta, firmy zlokalizowanej w okolicach Zielonej Góry, poszukujemy kandydata na stanowisko
Dyrektor finansowy
Miejsce pracy: okolice Zielonej Góry
ZAKRES OBOWIĄZKÓW:
- Zapewnienie pełnej zgodności rozliczeń podatkowych dla Spółki zgodnie z polskim prawem podatkowym oraz ogólną zgodność polityki cenowej w zakresie transferów ustalonych przez centralę, zgodnie z wytycznymi OCSE;
- Usprawnienie procesów i kontroli wewnętrznej, zapewnienie praktyki gwarantującej najwyższe standardy w przygotowywaniu sprawozdawczości grupowej oraz ustawowej sprawozdawczości finansowej, a także utrzymywanie wydajnych i zgodnych procesów księgowych i skutecznych kontroli;
- Ciągłe doskonalenie standaryzacji, przeprojektowywania procesów i kontroli oraz wdrażanie najlepszych praktyk;
- Postępowanie zgodnie z wskazówkami i wytycznymi przyszłej migracji systemu ERP (z rzeczywistego ERP do nowego jeszcze nie wybranego, SAP / Navision są w trakcie oceny);
- Nadzorowanie miesięcznego procesu uzgadniania bilansu oraz podsumowywanie wyników zarządzania;
- Sporządzanie statutowych sprawozdań finansowych zgodnych z polskim prawem;
- Określanie sposobów księgowania każdej konkretnej kwestii bądź sprawy wynikającej z codziennych czynności księgowych i finansowych;
- Prowadzenie zespołu księgowego;
- Dokonywanie stałej analizy pracy w celu poprawienia wydajności i efektywności;
- Dokonywanie precyzyjnych rozliczeń księgowych, finansowych i sprawozdawczych;
- Wprowadzanie ciągłych ulepszeń z automatyzacją i ulepszeniami proceduralnymi;
- Zarządzanie wiedzą w zespole księgowym, a także kierowanie procedurami dotyczącymi procesów księgowych i sprawozdawczych;
- Terminowość wykonywanej pracy, zapewnienie poprawności danych w ewidencji księgowej oraz kontrolę nad procesem uzgodnienia sald bilansowych, prowadzenie rachunku zysków i strat
WYMAGANIA:
- Wykształcenie wyższe: ekonomia / rachunkowość;
- Minimum 8+ lat doświadczenia na podobnym stanowisku, najlepiej zdobyte w ramach jednej z Wielkiej Czwórki lub pracy w średniej bądź dużej międzynarodowej firmie w zmieniającym się otoczeniu;
- Znajomość polskiego prawa podatkowego i kwestii cen transferowych; znajomość wytycznych OCSE;
- Wysoka znajomość procesów i kontroli;
- Doskonałe umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, biegłe posługiwanie się językiem polskim i angielskim, zarówno w piśmie i mowie (dodatkowym atutem znajomość języka włoskiego);
- Preferowana znajomość systemów ERP i proces zmiany ERP (SAP / Navision);
- Biegła obsługa pakietu w MS Office (Word, Excel, Power Point);
- Doskonałe umiejętności analityczne i organizacyjne, skrupulatność oraz rzetelność.