PROFIT HR ( Certyfikat 8985) to platforma usług personalnych. Specjalizujemy się w poszukiwaniu kandydatów i obsłudze Klientów niemieckojęzycznych w Polsce, Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Stale poszukujemy specjalistów w różnych obszarach biznesowych znających język niemiecki i będących profesjonalistami w swojej branży. MY NIE SZUKAMY. MY ZNAJDUJEMY. Nasza baza specjalistów budowana jest na bieżąco. Współpracujemy tylko z profesjonalistami, którymi są zarówno firmy, jak i kandydaci. Rekrutacja to proces, a nie chwilowe zaspakajanie potrzeby.
Nasi Klienci to spółki działające i rozwijające się w środowisku międzynarodowym, pochodzące w większości z krajów niemieckojęzycznych, ale posiadamy także w naszym portfolio Klientów reprezentujących inne kraje i obszary.
Obecnie zapraszamy do kontaktu osoby, które chciałyby zostać przez nas znalezione i posiadające kompetencje na stanowisko Dyrektora Finansowego w spółce zatrudniającej ponad 700 pracowników i działającej od wielu lat na rynku polskim i międzynarodowym w branży FMCG:
Restrukturyzacja działu po fuzji; optymalizacja procesów i procedur; analiza struktury kosztów i także optymalizacja. Zakres obowiązków Dyrektora Finansowego obejmuje przede wszystkim współkreowanie, wdrażanie i kontrolowanie krótko- i długoterminowej strategii firmy (zwłaszcza finansowej, inwestycyjnej i sprzedażowej) oraz bieżącej działalności operacyjnej. Dyrektor finansowy jest również odpowiedzialny za analizę, sporządzanie i zatwierdzanie okresowych raportów o sytuacji finansowej firmy (planów budżetowych, bilansu, cash flow, deklaracji rozliczeniowych firmy dla ZUS, GUS, urzędów skarbowych). Doradztwo właścicielom organizacji i wspólne podejmowanie decyzji o kluczowym znaczeniu dla firmy dotyczących inwestycji, przejęć i fuzji, restrukturyzacji i zmian. Konsolidacja.
- Kształtowanie i realizacja strategii finansowej firmy,
- Zarządzanie 23 osobowym zespołem,
- Nadzór nad przygotowaniem (skonsolidowanych) sprawozdań skonsolidowanych i jednostkowych oraz raportów,
- Nadzór nad przygotowaniem rocznego budżetu i planów wieloletnich oraz kontrolowanie ich realizacji,
- Odpowiedzialność za funkcjonowanie kontroli wewnętrznej,
- Optymalizowanie polityki podatkowej,
- Optymalizowanie struktury kosztów i poziomu majątku obrotowego, ocena projektów inwestycyjnych,
- Odpowiedzialność za płynność finansową, zabezpieczenie ryzyka kursowego oraz stóp procentowych,
- Kontakty i współpraca z audytorem, bankami, firmami ubezpieczeniowymi, inwestorami oraz organami podatkowymi,
- Nadzór nad pracą działów: finansowo-księgowego, kontrolingu oraz coraz częściej: IT, administracji i audytu wewnętrznego,
- Polityka zatrudniania, zarządzania, motywowania i rozwoju pracowników w podległych działach.
- Wykształcenie wyższe kierunkowe (magisterskie lub podyplomowe studia ekonomiczne o specjalizacji księgowość/finanse/zarządzanie),
- Minimum kilkuletnie doświadczenie w finansach, audycie, ewentualnie w zarządzaniu strategicznym i sprzedaży; doświadczenie w zarządzaniu działem lub firmą (przynajmniej kilkuosobowym zespołem),
- Doświadczenie w fuzjach, optymalizacjach działów finansowych, struktur kosztowych i personalnych, partycypacja przy konsolidacjach,
- Mile widziane doświadczenie w branży FMCG, niekoniecznie w korporacjach,
- Dobra znajomość polskich przepisów dotyczących m.in. prawa bilansowego, podatkowego, dewizowego oraz zasad rachunkowości,
- Mile widziana dobra znajomość j. angielskiego,
- Wysoko rozwinięte umiejętności analityczne i planistyczne, zdolność do realistycznej oceny sytuacji, orientacja na wyniki, odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu, odpowiedzialność, umiejętność zarządzania zespołem i podejmowanie decyzji, nie zawsze komfortowych.
- Możliwości rozwoju kompetencji,
- Umowę o pracę i atrakcyjne warunki zatrudnienia,
- Możliwość kreowania i wdrażania swoich pomysłów, dużą samodzielność,
- Stabilność.