Mak-Chemia Firma o ugruntowanej pozycji na rynku materiałów budowlanych
poszukuje obecnie kandydata
na stanowisko:
Dyrektor ds. Sprzedaży
Miejsce pracy: Elbląg
Miejsce pracy: Elbląg lub Gdańsk oraz praca w terenie w obszarze województwa warmińsko-mazurskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego ,mazowieckiego, zachodniopomorskiego.
Odpowiedzialność: kandydat będzie odpowiadał za realizację zadań oraz stanowił nadzór nad prawidłowym przebiegiem procesów w ramach prowadzonej działalności handlowej dla kanałów sprzedaży: detal (punkty własne spółki), dystrybucja (kontrahenci handlowi prowadzący dalszą odsprzedaż), inwestycje (inwestorzy indywidualni, deweloperzy oraz firmy wykonawcze, zamówienia publiczne).
Zadania:
- realizacja wyznaczonych celów sprzedażowych indywidualnie dla poszczególnych kanałów sprzedaży (detal, dystrybucja, inwestycje) oraz celu łącznego w zakresie realizacji obrotu oraz marży w ujęciu procentowym oraz wartościowym,
- monitorowanie wskaźników handlowych, indywidualnie dla każdego kanału (detal, dystrybucja, inwestycje), w szczególności takich jak: rotacji towarów handlowych, wiekowania, wielkości zapasów handlowych, wyników osiąganych we współpracy z poszczególnymi kontrahentami (dla kanału dystrybucja oraz inwestycje) oraz grupy produktowej lub asortymentowej (dla kanału detal), spływu należności, udziału w obrocie należności przeterminowanych, realizacji planów zakupowych oraz działań podejmowanych przy współpracy z dostawcami i innych koniecznych do efektywnej analizy,
- kreowanie polityki promocyjnej i marketingowej
- reagowanie na potrzeby klientów oraz trendy rynkowe,
- bieżąca analiza rynku i działań konkurencji,
- współpraca z kierownikami poszczególnych punktów handlowych, kupcami oraz personelem finansowo-księgowym oraz służbami handlowymi dostawców Spółki w celu sprawnej realizacji celów,
- negocjacje z klientami i dostawcami w celu optymalizacji warunków handlowych
- nadzór nad kierownikami punktów handlowych spółki w zakresie realizowanych przez nich zadań i celów oraz przestrzegania przyjętych standardów, a w szczególności w zakresie: zarządzania marką, zarządzania marketingowego, zarządzania personelem, zarządzanie sprzedażą, nadzór nad reklamacjami,
- nadzór nad przedstawicielami handlowymi spółki w zakresie realizowanych przez nich zadań i celów oraz przestrzegania przyjętych standardów.
- wykształcenie preferowane wyższe lub minimum średnie
- minimum 4-letnie doświadczenie poparte sukcesami w branży DIY
- minimum 2-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem sprzedażowym
- umiejętność pracy zespołowej i motywowania członków zespołu sprzedaży oraz jego rozwijania
- umiejętność analitycznego i kreatywnego myślenia
- dobra organizacja pracy
- biegłość w posługiwaniu się pakietem MS Office
- wiedzę na temat rynku, marketingu, zachowań konsumenckich i mechanizmów promocyjnych
- czynne prawo jazdy, min. 4 lata