Dyrektor Generalny Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poszukuje kandydatów na stanowisko:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Pełen adres miejsca wykonywania pracy:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
ul. Wronia 53
00-874 Warszawa
- Kierowanie pracą Departamentu i zapewnienie terminowej, sprawnej realizacji jego zadań.
- Zapewnienie profesjonalnej obsługi prawnej i ochrony interesów GDDKiA poprzez koordynację oraz monitoring obsługi prawnej GDDKiA, koordynację współpracy GDDKiA z Prokuratorią Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie reprezentowania Skarbu Państwa przed sądami powszechnymi w przypadku spraw zastrzeżonych do jej kompetencji.
- Organizacja pomocy prawnej przy formułowaniu umów, rozstrzygnięć administracyjnych i innych dokumentów opracowywanych przez Centralę, dobór i zapewnienie udziału prawników w pracach zespołów.
- Nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z opiniowaniem pod względem formalno - prawnym: projektów zarządzeń Generalnego Dyrektora oraz projektów zarządzeń Dyrektora Generalnego, a także projektów zewnętrznych aktów normatywnych, stanowisk i opinii do przekładanych dokumentów rządowych.
- Nadzorowanie i koordynowanie prac legislacyjnych nad projektami aktów normatywnych, powierzonych przez ministra właściwego ds. transportu, Generalnemu Dyrektorowi Dróg.
- Prowadzenie nadzoru merytorycznego nad przeprowadzaniem przez departament postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, dla których zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz przepisy prawa Unijnego, w obszarze podległym Generalnemu Dyrektorowi oraz Dyrektorowi Generalnemu Urzędu.
- Koordynacja działań związanych z monitoringiem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego dla zadań inwestycyjnych z PBDK współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, służącym ograniczeniu ryzyka naruszenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz nadzór nad przeprowadzaniem postępowań o udzielenie zamówienia publicznego realizowanych w Centrali.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- Stanowisko pracy zlokalizowane w pokojach biurowych.
- Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem.
- Większość czynności wykonywana jest w pozycji siedzącej.
- Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin.
- Praca w siedzibie urzędu, możliwe wyjazdy służbowe.
- Stres związany z reprezentowaniem Urzędu w kontaktach z innymi organami i urzędami oraz sądami powszechnymi.
- Praca wymaga szczególnej koncentracji i samodzielności.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- Praca administracyjno – biurowa przy użyciu urządzeń, takich jak: komputer, drukarka, kserokopiarka.
- Praca w budynku wielopiętrowym.
- Budynek wyposażony jest w windy – klatka schodowa z szybami windowymi oddzielona drzwiami z samozamykaczem.
- W trakcie wykonywania obowiązków wymagane jest poruszanie się po różnych poziomach budynku biurowego.
Pracownikom oferujemy:
- stabilną pracę w jednostce administracji państwowej z wieloletnią tradycją, otwarte i przyjazne środowisko pracy, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- dodatek za wieloletnią pracę w wysokości od 5% do 20 % wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
- trzynaste wynagrodzenie,
- ruchomy czas pracy lub możliwość ustalenia indywidualnego czasu pracy,
- skuteczne szkolenia wdrożeniowe i stanowiskowe oraz szerokie możliwości dalszego rozwoju kompetencji zawodowych (m.in. refundacja kosztów nauki na studiach, studiach podyplomowych, kursach zawodowych, kursach językowych),
- pakiet socjalny: dofinansowanie wypoczynku pracownika i dzieci, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach, karty sportowe,
- możliwość wykupienia ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie w preferencyjnej cenie.
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie: wyższe magisterskie prawnicze
- co najmniej 5-letni staż pracy w obszarze zamówień publicznych lub obsługi prawnej
- co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym
- znajomość przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, aktów wykonawczych oraz orzecznictwa Krajowej Izby Odwoławczej oraz Sądów Okręgowych w tym zakresie
- znajomość przepisów dotyczących inwestycji drogowych i prawa budowlanego
- znajomość prawa cywilnego, administracyjnego i karnego, prawa pracy oraz ustawy o służbie cywilnej
- znajomość ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
- kompetencje kierownicze, w tym: zarządzanie personelem, zarządzanie zasobami, egzekwowanie zobowiązań, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- posiadanie obywatelstwa polskiego
- korzystanie z pełni praw publicznych
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- nieskazanie prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub zgoda na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, celem uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych
Wymagania dodatkowe:
- studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych
- uprawnienia radcy prawnego lub adwokata lub radcy Prokuratorii Generalnej Skarbu Państwa
- doświadczenie w występowaniu przed sądami w sprawach z zakresu działania Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad lub zbliżonym
- doświadczenie we współpracy z Prokuratorią Generalną Skarbu Państwa
- doświadczenie w realizacji lub nadzorze nad realizacją postępowań przetargowych powyżej „progów unijnych”
- doświadczenie w realizacji lub nadzorze nad realizacją postępowań przetargowych współfinansowanych ze środków UE
- doświadczenie we wdrażaniu projektów infrastrukturalnych współfinansowanych ze środków UE
- znajomość procedur warunków kontraktowych FIDIC
Wymagane dokumenty i oświadczenia
- CV,
- list motywacyjny,
- kopia dowodu osobistego lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 5-letnii staż pracy w obszarze zamówień publicznych lub obsługi prawnej
- kopie dokumentów potwierdzających co najmniej 3-letnii staż pracy na stanowisku kierowniczym
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
- kopia aktualnego poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” lub oświadczenie o zgodzie na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, celem uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych,
- kopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań dodatkowych.
Kopie innych dokumentów i oświadczeń:
- oświadczenie kandydatki/kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
Informacje o metodach i technikach naboru
Proces naboru kandydatów składa się z następujących etapów:
- Etap I: analiza złożonych dokumentów pod względem spełnienia wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze. Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do II etapu naboru.
- Etap II: sprawdzian kompetencji kierowniczych. Kandydaci, którzy osiągną pozytywny wynik sprawdzianu kompetencji kierowniczych zakwalifikują się do III etapu naboru.
- Etap III: sprawdzian wiedzy, podczas którego sprawdzeniu podlegać będzie wiedza merytoryczna wymagana na stanowisku. Kandydaci, którzy otrzymają najwyższe wyniki zakwalifikują się do IV etapu naboru.
- Etap IV: rozmowa kwalifikacyjna, podczas której oceniane będzie w szczególności doświadczenie zawodowe w pracy prawnika jak i na stanowisku kierowniczym.
Termin składania dokumentów:
22.03.2019
Miejsce składania dokumentów:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Wydział Rozwoju Zawodowego
ul. Wronia 53
00-874 Warszawa (z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym D - DPZ)
Inne informacje:
- Osoba wyłoniona na stanowisko Dyrektora Departamentu Prawnego i Zamówień Publicznych podlega obowiązkowi złożenia oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz.U.2016.1721 t.j.) – dotyczy osób urodzonych przed dniem 1 sierpnia 1972 r.
- Kandydatki/kandydaci proszeni są o podanie nr telefonu i adresu poczty elektronicznej.
- Kandydatki/kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne, czyli złożą w terminie wymagane dokumenty oraz oświadczenia, zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru i powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia telefonicznie i/lub za pomocą poczty elektronicznej.
- CV, list motywacyjny oraz wszystkie wymagane oświadczenia należy własnoręcznie podpisać, a w przypadku oświadczeń opatrzyć dodatkowo aktualną datą.
- W przypadku złożenia dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie w języku polskim, dokonane przez tłumacza przysięgłego.
- Po zakończeniu procesu naboru dokumenty złożone przez kandydatki/kandydatów, którzy nie zostaną zatrudnieni, będą komisyjnie zniszczone.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (22) 375 86 18.