Najnowsze oferty pracy

  • Kierownik w Departamencie Koordynacji Wdrażania

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Główne obowiązki: Zarządzanie zespołem podległych pracowników Sekcji w zakresie: sporządzania prognoz, sprawozdań i deklaracji wydatków w ramach programów operacyjnych; monitoringu kontraktacji i certyfikowanych wydatków w ramach programów operacyjnych; sporządzania informacji na...
  • Digital Operator Platform Director

    Orange Polska S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat
    19 godz.
    Strategic Leadership: Define and execute the DOP platform roadmap, aligning it with business objectives and financial targets. Identify and capitalize on new business opportunities leveraging platform capabilities. Operational Excellence: Ensure 24/7 system availability and stability, overseeing...
  • Project Controller

    ISS Facility Services Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    22 godz.
    Obowiązki: Zarządzanie procesami finansowymi oraz kontrola procesów operacyjnych pod kątem zgodności, dokumentacji projektowej, technicznej i finansowej w obszarze projektów realizowanych na rzecz klientów; Wsparcie w prowadzeniu ewidencji, dokumentacji i rozliczeniu oraz raportowaniu danych...
  • Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    About the position: As the Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead for Poland and Eastern Europe, you’ll lead a high-performing team responsible for IFRS, statutory reporting, and FP&A. This impactful role drives accuracy, compliance, and collaboration with auditors, while streamlining...
  • Financial Controls Manager

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    What will you do - Responsibilities: Ensure that the control framework is consistent with JSOX rules and best practice Maintenance of the change management process by assistance in evaluation of business and IT process changes to identify financial risks and evaluate its probable impact Evaluation...
  • Kierownik projektu

    PKO Bank Polski   Warszawa, Chmielna 89    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa na zastępstwo  pełny etat
    3 dni
    Na co dzień w naszym zespole: koordynujesz projekty rozwojowe w obszarze najpopularniejszej bankowości elektronicznej w kraju, nadzorujesz harmonogram i budżet projektów, przygotowujesz dokumentację projektową, współpracujesz z zespołami produktowymi w zakresie realizacji projektów. To...
  • Zastępca Głównego Księgowego

    Trakcja S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Opis stanowiska Wspieranie Głównego Księgowego w zarządzaniu Biurem Księgowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego; Nadzór nad procedurą potwierdzania sald z kontrahentami oraz przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji aktywów firmy; Zapewnienie...
  • Business Development Manager - Defense Industry

    Hanwha Aerospace Europe   Warszawa, przy metrze Wilanowska    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / ekspert / kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    8 dni
    We are looking for an experienced Business Development Manager to join our team in a dynamically growing company operating in the defense sector. The person in this position will be responsible for developing strategic initiatives, communicating & acquiring new clients, and executing marketing...
  • Menedżer Zespołu Sprzedaży

    Compensa Dystrybucja Sp. z o.o.   mazowieckie    praca zdalna / hybrydowa / stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  kontrakt B2B  pełny etat
    2 dni
    Twój zakres obowiązków: Twoim zadaniem będzie prowadzenie rekrutacji i zbudowanie zespołu Doradców Ubezpieczeniowych. Będziesz zarządzał/a podległym zespołem Doradców Ubezpieczeniowych. Będziesz odpowiedzialny/a za wdrożenie Doradców w Twoim zespole w sprzedaż produktów...
  • CEO & AML Compliance Specialist

    Baltic Block sp. z. o. o.   mazowieckie, Remote from Poland    praca zdalna
    menedżer / dyrektor  umowa o pracę / o dzieło / o pracę tymczasową  pełny etat   7 997 - 15 994 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 dni
    We are looking for a dynamic professional to fill the position of CEO, who will also be responsible for ensuring compliance with anti-money laundering (AML) regulations in Poland. This role is essential for overseeing the daily operations and ensuring strict adherence to AML regulations. Key...
Zobacz więcej ofert pracy

C&B Operations Accountant Manager

JTI GBS
Warszawa
menedżer
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
809 dni temu


JTI Poland is part of Japan Tobacco International, a leading international tobacco company. We operate in 130 countries, employ over 45,000 people worldwide and our product portfolio includes world-renowned brands such as Camel, LD, Winston and Logic, available on the Polish market.

In Poland, we employ over 2,300 employees and we are the 3rd player in the tobacco industry. Since the beginning of JTI’s operations in Poland in 2007, we have been the fastest growing tobacco company: our market share has more than quadrupled and our production volume has grown more than 10 times.

But our business, isn’t just business. Our business is our people. Their talent. Their potential. We believe when they’re free to be themselves, grow, travel and develop, amazing things can happen for our business. That’s why since 11 years JTI is one of the Top Employers in Poland, in 2020 being ranked number one for the second year in a row.

C&B Operations Accountant Manager
Location: Warsaw
Nr ref.: 77065

This position exists in Poland for managing key accounting operations of our Global Employment Company (GEC) - JTI Services Switzerland SA as employer of our International Assignees across our Global organization  with a full visibility and understanding of its local and global 'End-to-End (E2E) processes and controls driven by numerous Finance activities such as Planning, Accounting, X-charges, Reporting and Controlling. This position reports  to the Global Mobility C&B Finance Operations Lead Director  in Geneva.  


The incumbent will collaborate with various stakeholders like Global Mobility Team in Poland and with various Finance Teams in Geneva and Poland. In addition, this role will provide support and guidance to numerous Markets in the context of Compensation & Benefits costs paid by the GEC and allocated monthly to various entities (x-charge) for their respective Assignees. Management of other  operational costs from the GEC, like third party costs and internal costs together with  some support to the CFO of JTI Services Switzerland SA for the preparation of the statutory financial statements are also in scope of this role.
 

The objective of this position is to maintain and deliver solid Financial reporting, ensure compliance with IFRS and Swiss GAAP, JTI accounting policies and JSOX framework in the context of monthly, quarterly and YE close and numerous planning cycles. The incumbent will be working closely with the CFO of JTI Services Switzerland SA and be responsible to ensure no findings in his/her C&B areas during the Financial Audit of JTI Services SA.

 

Our offer includes:
  • Competitive pay and attractive annual bonus.
  • Creating new business structures for Global Business Center Complex environment of working with multiple stakeholders.
  • On-going development opportunities in multinational environment, wide variety of projects, ambitious goals and independence in achieving them. Promoting from within culture.
  • Freedom with responsibility (we trust your competencies, ability to manage your time and your scope of work).
  • Lot of flexibility in terms of work arrangements (work from office or from home).
  • Private medical care (various options to choose) and life insurance.
  • Employee pension and savings programs.
  • JTI Family Leave Benefit – including extended paid paternity leave and fully paid maternity leave.
  • Multisport card, foreign languages classes.
  • Wide variety of trainings, webinars and professional courses on our e-learning platforms, including sponsored certification programs (for employees fulfilling the admission criteria).
  • Modern office with traditions (Art Norblin Factory) in convenient location, equipped with a library, mindfulness zone, spacious kitchen, garden terrace, massage chairs and underground bicycle parking.
  • Working in a diverse and inclusive organization of 33 different nationalities.
Main areas of responsibility:
  • JTI Services Switzerland SA C&B Operations - The Global Employment Company and its Finance/Accounting processes with  about 800 Assignees
  • Management of Salary Interfaces for all Assignees  including Salaries,  Global incentives, Corporate Benefits, Personal taxes (detailed checks, booking and reconciliation) + specific processes for Assignees based in certain location via JTISA bank accounts + JTI Services Cash management and bank reconciliation
  • Monthly Headcount reporting to support controlling and year end administration fees for cross-charge to JTI Markets
  • Management of Monthly I/C debit notes and cost center reports with details of C&B costs charged from JTI Services to Markets for IAs cost. Numerous follow-up/question and support with Markets.
  • Support for E2E processes for Finance, Accounting, X-charges, Reporting, Controlling (day-to-day, monthly & YE (B/S and P/L), final debit note, management of consultancy costs, taxes, various analyses, controls, etc.
  • Various Sox controls execution and documentation
  • Support the CFO of JTI Services Switzerland SA during the preparation of a full set of statutory financial statements in the context of the Financial audit of JTI Services SA. Support the CFO for the preparation of the Financial Audit               
  • Entity forecast (Balance sheet, Income statement and FCF) for JTI Services. Ownership of Global Instructions and close collaboration with Markets. Analytics and reporting to Treasury for various planning cycles
  • Administration of local benefits for IAs remaining under Home Switzerland benefits (Social securities, Pension Fund and various insurances, Employee Share Purchase Plan) like management of payments, invoicing, cash transfer, analytics, FX clearing, etc.
  • Country-by-Country reporting and JCFC 'Japanese Controlled Foreign Company ' reporting for Corporate Tax reporting
  • Act as a back-up for certain activities of the  C&B Operations Senior Accountant for JT International SA  and for the  C&B Finance and Administration Manager
  • Provide ideas and/or support his/her manager (including the CFO of JTI Services) upon request on day-to-day activities and projects by bringing efficiency, effectiveness, simplification and standardization in our local and Global  C&B Operations processes & systems to ensure we have the best in class technology solutions and robust processes
You as a professional:
  • University degree preferably in economics and finance with good knowledge of IFRS in the area of Compensation & Benefits operations (a must). Swiss GAAP knowledge a serious advantage    
  • Min 4-5 years’ work experience, with audit background (preferably Big Four) or in a multinational working environment. With solid experience in a Finance Function. Solid experience with SAP Finance and strong Excel skills are a must
  • Fluent in English (written and spoken)                                           
  • This is a Finance role that requires accuracy, strong accounting knowledge, analytical skills and technical knowledge/strong interest in IT systems. Ease with large volume of data and tasks to manage with tight deadlines to ensure ultimately compliance with international accounting standards and requirements with all audit controls. Strong competence in setting priorities, customer orientation/interpersonal skills with solid communication skills. Pro-active, autonomous but good team oriented, very well structured and organized together with strong attention to details
  • Must adhere to highest confidentiality standards, i.e. not only treat data confidentially but being able to emotionally detach what he/she sees from his/her own personal situation
#joinJTI
https://jobs.jti.com/
If you decide to participate in this recruitment, the administrator of your data will be JTI Polska sp.z o.o. with headquarters in Stary Gostków. Your data will be processed only to support the recruitment process in which you participate. Detailed information on the processing of your data and your rights can be found here.
 

Poznaj

JTI GBS Poland sp. z o.o.

Why is it worth joining JTI GBS Poland?

JTI GBS Poland is a global business services center and the largest of its kind within Japan Tobacco International worldwide. We are a team of over 1,000 specialists from various fields, united by a common goal: advancing JTI Group's international business operations. Our expertise spans finance, marketing, sales, HR, research & development, legal & regulatory affairs, and global supply chain. We are driven by passion and commitment, which fuels our unwavering enthusiasm for the future.

JTI GBS Poland is a workplace that embraces diversity. We demonstrated this by joining the exclusive group of companies that received the GES (Global Equality Standard) certification, awarded by EY. This is one of the world’s first certificates focused on diversity and inclusion, assessing equality in opportunities and pay within organizations.

Recruitment process

Stage zbieranie aplikacji Apply Now!
Stage rozmowa telefoniczna Telephone Call
Stage spotkanie online Online Meeting with HR
Stage spotkanie Meeting with Manager
Stage propozycja współpracy Offer

Podobne oferty

  • Kierownik w Departamencie Koordynacji Wdrażania

    Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości   Warszawa    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    Główne obowiązki: Zarządzanie zespołem podległych pracowników Sekcji w zakresie: sporządzania prognoz, sprawozdań i deklaracji wydatków w ramach programów operacyjnych; monitoringu kontraktacji i certyfikowanych wydatków w ramach programów operacyjnych; sporządzania informacji na...
  • Digital Operator Platform Director

    Orange Polska S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    dyrektor  umowa o pracę  pełny etat
    19 godz.
    Strategic Leadership: Define and execute the DOP platform roadmap, aligning it with business objectives and financial targets. Identify and capitalize on new business opportunities leveraging platform capabilities. Operational Excellence: Ensure 24/7 system availability and stability, overseeing...
  • Project Controller

    ISS Facility Services Sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    22 godz.
    Obowiązki: Zarządzanie procesami finansowymi oraz kontrola procesów operacyjnych pod kątem zgodności, dokumentacji projektowej, technicznej i finansowej w obszarze projektów realizowanych na rzecz klientów; Wsparcie w prowadzeniu ewidencji, dokumentacji i rozliczeniu oraz raportowaniu danych...
  • Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    About the position: As the Finance Entity Accounting & Reporting Team Lead for Poland and Eastern Europe, you’ll lead a high-performing team responsible for IFRS, statutory reporting, and FP&A. This impactful role drives accuracy, compliance, and collaboration with auditors, while streamlining...
  • Financial Controls Manager

    JTI GBS Poland sp. z o.o.   Warszawa    praca hybrydowa
    menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    2 dni
    What will you do - Responsibilities: Ensure that the control framework is consistent with JSOX rules and best practice Maintenance of the change management process by assistance in evaluation of business and IT process changes to identify financial risks and evaluate its probable impact Evaluation...
  • Kierownik projektu

    PKO Bank Polski   Warszawa, Chmielna 89    praca hybrydowa
    kierownik/koordynator  umowa na zastępstwo  pełny etat
    3 dni
    Na co dzień w naszym zespole: koordynujesz projekty rozwojowe w obszarze najpopularniejszej bankowości elektronicznej w kraju, nadzorujesz harmonogram i budżet projektów, przygotowujesz dokumentację projektową, współpracujesz z zespołami produktowymi w zakresie realizacji projektów. To...
  • Zastępca Głównego Księgowego

    Trakcja S.A.   Warszawa    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    4 dni
    Opis stanowiska Wspieranie Głównego Księgowego w zarządzaniu Biurem Księgowości, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego; Nadzór nad procedurą potwierdzania sald z kontrahentami oraz przeprowadzanie rozliczeń inwentaryzacji aktywów firmy; Zapewnienie...
  • Business Development Manager - Defense Industry

    Hanwha Aerospace Europe   Warszawa, przy metrze Wilanowska    praca stacjonarna
    starszy specjalista (senior) / ekspert / kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    8 dni
    We are looking for an experienced Business Development Manager to join our team in a dynamically growing company operating in the defense sector. The person in this position will be responsible for developing strategic initiatives, communicating & acquiring new clients, and executing marketing...
  • Menedżer Zespołu Sprzedaży

    Compensa Dystrybucja Sp. z o.o.   mazowieckie    praca zdalna / hybrydowa / stacjonarna
    kierownik/koordynator / menedżer  kontrakt B2B  pełny etat
    2 dni
    Twój zakres obowiązków: Twoim zadaniem będzie prowadzenie rekrutacji i zbudowanie zespołu Doradców Ubezpieczeniowych. Będziesz zarządzał/a podległym zespołem Doradców Ubezpieczeniowych. Będziesz odpowiedzialny/a za wdrożenie Doradców w Twoim zespole w sprzedaż produktów...
  • CEO & AML Compliance Specialist

    Baltic Block sp. z. o. o.   mazowieckie, Remote from Poland    praca zdalna
    menedżer / dyrektor  umowa o pracę / o dzieło / o pracę tymczasową  pełny etat   7 997 - 15 994 zł brutto/mies.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 dni
    We are looking for a dynamic professional to fill the position of CEO, who will also be responsible for ensuring compliance with anti-money laundering (AML) regulations in Poland. This role is essential for overseeing the daily operations and ensuring strict adherence to AML regulations. Key...