Business Development Manager

Kronospan Mielec Sp. z o.o.
Mielec
kierownik/koordynator / menedżer
pełny etat
umowa o pracę
praca stacjonarna
4 godz. temu
Grow with us.
Worldwide.

We are a world leading manufacturer of wood based panels with a 125 years history of success with over 40 plants across the globe. We have a strong record of continuous growth and currently we are realizing new projects in production, logistics and services for the market. Our aim is to expand domestic and export market offering our latest developments in product portfolio. In order to do that we are looking to bring onboard a team of highly capable managers and specialists. Our candidates should have passion for what they do, and strong ambition to achieve the highest level of work performance.

We are currently looking for a person for the position of:

Business Development Manager

Place of work: Mielec, podkarpackie

 

This unique role combines the responsibilities of Business Development with procurement management, focusing on technical purchasing for maintenance, spare parts, services, and waste management. The ideal candidate will be responsible for developing and executing procurement strategies, leading a central procurement unit, and managing relationships with key suppliers.

Your responsibilities:

  • Create and implement procurement strategies aligned with business priorities.
  • Manage supplier relationships, negotiate contracts, and seek new suppliers.
  • Monitor costs, drive cost-saving initiatives, and ensure budget discipline.
  • Oversee supplier selection and evaluation processes.
  • Lead and develop the central procurement team, setting goals and tracking performance.
  • Implement solutions to optimize procurement efficiency and quality.
  • Collaborate with different locations and departments to meet procurement needs.

Our expectations:

  • Proven experience in business development and procurement management, preferably in technical purchasing for at least 3 years.
  • Advanced proficiency in English.
  • Experience in team management and the development of procurement strategies.
  • Excellent negotiation, communication, and supplier management skills.
  • Strong analytical skills and a proactive approach to achieving cost savings and process improvement.
  • Ability to collaborate across multiple departments and locations.

What we offer:

  • Work in an international corporation that is a leader in its industry.
  • Stable employment based on an employment contract without a trial period.
  • Attractive monthly reward system.
  • Advanced work environment with effective tools to perform duties.
  • Mentoring during the onboarding process.
  • Fast-track promotion opportunities for high achievers.
  • Employee referral program.
  • Participation in trainings financed by the employer.

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.
Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie aplikacji za pomocą przycisku aplikowania.


Aplikuj teraz
 

Poznaj

Kronospan Polska Sp. z o.o.

Kronospan jest wiodącym producentem wysokiej jakości materiałów drewnopochodnych. Posiada zakłady w Europie, Azji i USA. Strukturę Kronospanu cechuje krótki proces decyzyjny, globalna ekspansja i zorientowanie na osiągnięcia.

Podobne oferty

  • Zastępca Kierownika Biura Handlowego Oddziału ds. zakupów

    PGNiG Technologie S.A.   Krosno    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    6 godz.
    Opis stanowiska: Kierowanie procesami zakupowymi na materiały, usługi i podwykonawstwo zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie uregulowaniami w Spółce; Przygotowanie oraz weryfikacja umów na realizowane zakupy oraz usługi; Monitorowanie terminów dostaw zamówionych materiałów i...
  • Kierownik rozwoju (Autotransportery / lory)

    GBY POLAND Sp. z o.o.   podkarpackie    praca zdalna
    siedziba firmy: Katowice
    kierownik/koordynator  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat   9 500 - 15 000 zł / mies. (w zal. od umowy)  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    7 dni
    Pozyskiwanie nowych klientów – aktywne nawiązywanie i budowanie relacji z partnerami biznesowymi, negocjowanie warunków współpracy oraz dbanie o rozwój portfela klientów. Tworzenie i zarządzanie zespołem zakupów – odpowiedzialność za budowanie od podstaw działu zakupów, rekrutacja...
  • Naczelnik Wydziału ewidencji, budżetowania i zakupów IT

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A   Warszawa    praca stacjonarna   dziś wygasa
    kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat   17 000 - 21 000 zł brutto/mies.
    6 dni
    Zakres zadań wykonywanych na stanowisku: kierowanie pracą Wydziału, w tym: organizowanie pracy podległych pracowników, nadzór nad realizacją zadań, nadzorowanie dyscypliny pracy, dokonywanie bieżącej i okresowej oceny pracowników, ustalenie i zarządzanie procesem prowadzenia ewidencji...
  • Product Manager

    WILK ELEKTRONIK S.A.   Łaziska Górne    praca stacjonarna
    ekspert / kierownik/koordynator / menedżer  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    6 godz.
    Wyzwania, które czekają na tym stanowisku: Kreowanie strategii sprzedaży i rozwój podległej grupy produktowej; Zamawianie towaru, negocjacje z aktualnymi i nowymi dostawcami; Zarządzanie magazynem zgodnie z założonymi celami; Kształtowanie polityki cenowej (cenniki, wyceny, trendy rynkowe);...
  • Procurement Project Specialist

    Joinco Polska Sp. z o.o.   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    praca z Category Managerem m.in. wspieranie go w codziennych zadaniach, analiza wyników sprzedaży; koordynowanie prac marketingowych związanych z realizacją projektu wprowadzenia produktów na rynek; bieżąca współpraca z klientem i partnerami w trakcie prowadzonych prac; zarządzanie bazą...