Najnowsze oferty pracy

  • Pracownik Sekretariatu

    KLIMA-THERM Sp. z o.o.   Gdańsk, ul. Budowlanych 48 (Kokoszki)    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    17 godz.
    zadania: praca w dwuosobowym sekretariacie obsługującym ok 100 pracowników biura; dbanie o przepływ korespondencji pomiędzy centralą a biurami handlowymi w Polsce; wprowadzanie dokumentów księgowych do systemu dekretacji SAP; prowadzenie archiwum dokumentów; zaopatrzenie biura w artykuły...
  • Pracownik administracyjno biurowy / Pracownik sekretariatu

    Biuro Rachunkowe "Komfort" sp. z o.o.   Gdańsk    praca stacjonarna
    asystent  umowa zlecenie / o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Obsługa sekretariatu firmy; Obsługa klientów; Wystawianie faktur Obsługa kasy fiskalnej; Ścisła współpraca z zarządem spółki oraz pozostałymi pracownikami; Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji oraz prowadzenie dziennika korespondencji; Sporządzanie zapotrzebowania na materiały...
  • Starszy Referent w Dziekanacie Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii

    Uniwersytet Wrocławski   Wrocław, Plac Uniwersytecki 1    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Nazwa stanowiska: starszy referent Wymiar etatu: pełny etat Liczba etatów: 1 Główne obowiązki Prowadzenie spraw studenckich związanych z tokiem studiów. Obsługa interesantów w dziekanacie (studenci, słuchacze, kadra naukowa, osoby z zewnątrz). Obsługa poczty elektronicznej. Współpraca...
  • Asystent / Asystentka Dziekana Wydziału

    Politechnika Wrocławska   Wrocław    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Opis stanowiska: Osoba zatrudniona na powyższym stanowisku będzie odpowiedzialna za realizację całokształtu zadań związanych z pełnieniem funkcji Asystenta/Asystentki Dziekana Wydziału. Zakres obowiązków: obsługa sekretariatu Dziekana Wydziału, organizacja spotkań i prowadzenie...
  • Sekretarka / Recepcjonistka

    Mako Pharma Sp. z o.o.   Dziekanów Polski, k. Łomianek    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Opis stanowiska obsługa recepcji; nadzór nad przepływem dokumentów finansowych i współpraca z biurem księgowym; nadzór nad planem urlopów pracowników; wprowadzanie faktur do bazy danych; zamawianie materiałów biurowych; przygotowywane zestawień
  • Pracownik sekretariatu

    Przedsiębiorstwo Budowlane BUDIREM   Sosnowiec    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    obsługa sekretariatu, zarządzanie korespondencją, nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów oraz przepływem informacji, inne prace zlecone przez przełożonego.
  • Referent / Specjalista w Sekretariacie Prorektora ds. Collegium Medicum

    UMK w Toruniu Collegium Medicum im.Ludwika Rydygiera   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Główne obowiązki: Obsługa administracyjno-biurowa i organizacyjna pracy oraz spraw realizowanych przez prorektora ds. Collegium Medicum, w szczególności: prowadzenie terminarza spraw i spotkań, obsługa administracyjno-biurowa pracy rady Collegium Medicum, obsługa spraw i wydatków...
  • Sekretarz / Sekretarka

    Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Otwarte Drzwi – Premium”   Poznań, ul. Strzelecka 11    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Wykonywanie wszelkich prac związanych z prowadzeniem ewidencji (bieżące wpisywanie danych osobowych do księgi uczniów wraz z równoległym prowadzeniem rejestru w formie elektronicznej, właściwe przechowywanie dokumentów uczniowskich, sporządzanie list i ich aktualizacja, a także ich...
  • Specjalista / Specjalistka ds. sekretariatu i ds. organizacyjno-samorządowych

    Spółdzielnia Mieszkaniowa "Mokotów"   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Do obowiązków osoby pracującej na tym stanowisku należeć będzie m. in.: prowadzenie sekretariatu: przyjmowanie i wysyłanie korespondencji; prowadzenie dziennika korespondencji; zamawianie art. biurowych, tonerów, art. higienicznych; kontrola nad obiegiem dokumentów; archiwizacja...
  • Asystent/ka Dyrektora

    ManpowerGroup   Warszawa    praca stacjonarna
    asystent   7 500 - 10 000 zł brutto/mies.
    6 dni
    Zadania: Wsparcie dla dyrektora zarządzającego; Ustalanie harmonogramu spotkań; Przygotowanie prezentacji; Zarządzanie i administracja dokumentami na terenie Europy; Organizacja wydarzeń firmowych; Organizacja wdrożenia nowych pracowników; Samodzielne koordynowanie terminów przełożonego;...
Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Pomorskie Gdańsk Sekretarka Gdańsk
Assistant Company Secretary, EMEA

Assistant Company Secretary, EMEA

Thomson Reuters
Gdańsk
specjalista (mid) / asystent
praca stacjonarna
942 dni temu
Assistant Company Secretary, EMEA
Gdańsk
ref. no: JREQ156407

We’re looking for a talented and experienced Assistant Company Secretary to join our Legal Department. Thomson Reuters is a leading provider of business information services. Our products include highly specialized information-enabled software and tools for legal, tax, accounting and compliance professionals combined with the world’s most global news service – Reuters.

 

Thomson Reuters has approximately 250 subsidiaries, representative offices and branches around the world. Several of these entities are in the UK and elsewhere in Europe, Middle East and Africa (EMEA). This position reports to the Manager, EMEA and Asia Pacific Secretariat, who is based in London. This is a hybrid position, with flexibility for a majority of the average workweek to be remote from home.

We’re looking for a talented and experienced Assistant Company Secretary to join our Legal Department. Thomson Reuters is a leading provider of business information services. Our products include highly specialized information-enabled software and tools for legal, tax, accounting and compliance professionals combined with the world’s most global news service – Reuters.

Thomson Reuters has approximately 250 subsidiaries, representative offices and branches around the world. Several of these entities are in the UK and elsewhere in Europe, Middle East and Africa (EMEA). This position reports to the Manager, EMEA and Asia Pacific Secretariat, who is based in London. This is a hybrid position, with flexibility for a majority of the average workweek to be remote from home.

About the role

In this role as Assistant Company Secretary, you will:

  • Assist with day-to-day corporate secretarial matters for UK and other EMEA entities
  • Project manage and coordinate various corporate secretarial work in a wide range of countries
  • Draft various types of corporate agreements, resolutions and documentation, coordinate subsidiary board meetings and support internal corporate restructurings and reorganisations
  • Coordinate with other Corporate Departments, such as Tax, Treasury, HR and Accounting, as well as outside Legal Counsel and other external advisors and agents
  • Assist with information requests, corporate history matters and other questions
  • Assist lawyers and other legal professionals in the Thomson Reuters Legal Department and outside counsel with aspects of M&A transactions, customer contracts and compliance matters
  • Update global legal entity records in the company’s Blueprint OneWorld database
  • Monitor changes in applicable laws, regulations and corporate governance requirements
  • Participate in various Thomson Reuters Legal Department special projects, including technology-related initiatives to increase automation, collaboration and knowledge sharing
  • Conduct online research and due diligence
  • Other duties as assigned

About You

You’re a fit for the role of Assistant Company Secretary if your background includes:

  • Bachelor’s degree
  • At least 2 years’ experience working in a company secretarial department, law firm or similar environment
  • Qualified chartered company secretary helpful, but not required. Good knowledge of the UK Companies Act and Companies House filings and maintaining books and records for UK entities in relation to corporate subsidiaries
  • Excellent organizational skills and attention to detail
  • Excellent verbal and written communication skills
  • Able to work independently
  • Able to work across boundaries as part of a global team
  • Experience using Blueprint OneWorld or similar company secretarial software 
  • Excellent PC skills (Word, Outlook, Excel and PowerPoint); knowledge of Microsoft Teams, electronic signature software and document assembly software, a plus

What’s in it For You?

You will join our inclusive culture of world-class talent, where we are committed to your

personal and professional growth through:

  • COVID-19 Response: Currently, as part of our COVID-19 a majority of our employees are working remotely and following local COVID-19 bylaws and guidelines, with the majority of our offices planning to embrace a hybrid work environment consisting of in-office and remote work in 2022.
  • Culture: Globally recognized and award-winning reputation for equality, diversity and inclusion, flexibility, work-life balance, and more
  • Wellbeing: Comprehensive benefit plans; flexible and supportive benefits for work-life balance: company-wide Mental Health Day Off; Headspace app subscription; retirement, savings, tuition reimbursement, and employee incentive programs; resources for mental, physical, and financial wellbeing
  • Learning & Development: LinkedIn Learning access; internal Talent Marketplace with opportunities to work on projects cross-company; Ten Thousand Coffees Thomson Reuters café networking
  • Social Impact: Eight employee-driven Business Resource Groups; two paid volunteer days annually; Environmental, Social and Governance (ESG) initiatives for local and global impact
  • Purpose Driven Work: We have a superpower that we’ve never talked about with as much pride as we should – we are one of the only companies on the planet that helps its customers pursue justice, truth and transparency.  Together, with the professionals and institutions we serve, we help uphold the rule of law, turn the wheels of commerce, catch bad actors, report the facts, and provide trusted, unbiased information to people all over the world.

Do you want to be part of a team helping re-invent the way knowledge professionals work? How about a team that works every day to create a more transparent, just and inclusive future? At Thomson Reuters, we’ve been doing just that for almost 160 years. Our industry-leading products and services include highly specialized information-enabled software and tools for legal, tax, accounting and compliance professionals combined with the world’s most global news services – Reuters. We help these professionals do their jobs better, creating more time for them to focus on the things that matter most: advising, advocating, negotiating, governing and informing.

We are powered by the talents of 25,000 employees across more than 75 countries, where everyone has a chance to contribute and grow professionally in flexible work environments that celebrate diversity and inclusion. At a time when objectivity, accuracy, fairness and transparency are under attack, we consider it our duty to pursue them. Sound exciting? Join us and help shape the industries that move society forward.

Accessibility

As a global business, we rely on diversity of culture and thought to deliver on our goals. To ensure we can do that, we seek talented, qualified employees in all our operations around the world regardless of race, color, sex/gender, including pregnancy, gender identity and expression, national origin, religion, sexual orientation, disability, age, marital status, citizen status, veteran status, or any other protected classification under applicable law. Thomson Reuters is proud to be an Equal Employment Opportunity/Affirmative Action Employer providing a drug-free workplace.

We also make reasonable accommodations for qualified individuals with disabilities and for sincerely held religious beliefs in accordance with applicable law.

Protect yourself from fraudulent job postings click here to know more.

More information about Thomson Reuters can be found on thomsonreuters.com.



What’s in it For You?

You will join our inclusive culture of world-class talent, where we are committed to your

personal and professional growth through:

  • COVID-19 Response: Currently, as part of our COVID-19 a majority of our employees are working remotely and following local COVID-19 bylaws and guidelines, with the majority of our offices planning to embrace a hybrid work environment consisting of in-office and remote work in 2022.
  • Culture: Globally recognized and award-winning reputation for equality, diversity and inclusion, flexibility, work-life balance, and more
  • Wellbeing: Comprehensive benefit plans; flexible and supportive benefits for work-life balance: company-wide Mental Health Day Off; Headspace app subscription; retirement, savings, tuition reimbursement, and employee incentive programs; resources for mental, physical, and financial wellbeing
  • Learning & Development: LinkedIn Learning access; internal Talent Marketplace with opportunities to work on projects cross-company; Ten Thousand Coffees Thomson Reuters café networking
  • Social Impact: Eight employee-driven Business Resource Groups; two paid volunteer days annually; Environmental, Social and Governance (ESG) initiatives for local and global impact
  • Purpose Driven Work: We have a superpower that we’ve never talked about with as much pride as we should – we are one of the only companies on the planet that helps its customers pursue justice, truth and transparency.  Together, with the professionals and institutions we serve, we help uphold the rule of law, turn the wheels of commerce, catch bad actors, report the facts, and provide trusted, unbiased information to people all over the world.

 



Do you want to be part of a team helping re-invent the way knowledge professionals work? How about a team that works every day to create a more transparent, just and inclusive future? At Thomson Reuters, we’ve been doing just that for almost 160 years. Our industry-leading products and services include highly specialized information-enabled software and tools for legal, tax, accounting and compliance professionals combined with the world’s most global news services – Reuters. We help these professionals do their jobs better, creating more time for them to focus on the things that matter most: advising, advocating, negotiating, governing and informing.

 

We are powered by the talents of 25,000 employees across more than 75 countries, where everyone has a chance to contribute and grow professionally in flexible work environments that celebrate diversity and inclusion. At a time when objectivity, accuracy, fairness and transparency are under attack, we consider it our duty to pursue them. Sound exciting? Join us and help shape the industries that move society forward.

 

Accessibility

 

As a global business, we rely on diversity of culture and thought to deliver on our goals. To ensure we can do that, we seek talented, qualified employees in all our operations around the world regardless of race, color, sex/gender, including pregnancy, gender identity and expression, national origin, religion, sexual orientation, disability, age, marital status, citizen status, veteran status, or any other protected classification under applicable law. Thomson Reuters is proud to be an Equal Employment Opportunity/Affirmative Action Employer providing a drug-free workplace.

 

We also make reasonable accommodations for qualified individuals with disabilities and for sincerely held religious beliefs in accordance with applicable law.

Please add the following clause: I agree to the processing of my personal data for the needs necessary in the recruitment process.
 

Podobne oferty

  • Pracownik Sekretariatu

    KLIMA-THERM Sp. z o.o.   Gdańsk, ul. Budowlanych 48 (Kokoszki)    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    17 godz.
    zadania: praca w dwuosobowym sekretariacie obsługującym ok 100 pracowników biura; dbanie o przepływ korespondencji pomiędzy centralą a biurami handlowymi w Polsce; wprowadzanie dokumentów księgowych do systemu dekretacji SAP; prowadzenie archiwum dokumentów; zaopatrzenie biura w artykuły...
  • Pracownik administracyjno biurowy / Pracownik sekretariatu

    Biuro Rachunkowe "Komfort" sp. z o.o.   Gdańsk    praca stacjonarna
    asystent  umowa zlecenie / o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Obsługa sekretariatu firmy; Obsługa klientów; Wystawianie faktur Obsługa kasy fiskalnej; Ścisła współpraca z zarządem spółki oraz pozostałymi pracownikami; Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji oraz prowadzenie dziennika korespondencji; Sporządzanie zapotrzebowania na materiały...
  • Starszy Referent w Dziekanacie Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii

    Uniwersytet Wrocławski   Wrocław, Plac Uniwersytecki 1    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    12 godz.
    Nazwa stanowiska: starszy referent Wymiar etatu: pełny etat Liczba etatów: 1 Główne obowiązki Prowadzenie spraw studenckich związanych z tokiem studiów. Obsługa interesantów w dziekanacie (studenci, słuchacze, kadra naukowa, osoby z zewnątrz). Obsługa poczty elektronicznej. Współpraca...
  • Asystent / Asystentka Dziekana Wydziału

    Politechnika Wrocławska   Wrocław    praca stacjonarna
    asystent  umowa o pracę  pełny etat
    3 dni
    Opis stanowiska: Osoba zatrudniona na powyższym stanowisku będzie odpowiedzialna za realizację całokształtu zadań związanych z pełnieniem funkcji Asystenta/Asystentki Dziekana Wydziału. Zakres obowiązków: obsługa sekretariatu Dziekana Wydziału, organizacja spotkań i prowadzenie...
  • Sekretarka / Recepcjonistka

    Mako Pharma Sp. z o.o.   Dziekanów Polski, k. Łomianek    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Opis stanowiska obsługa recepcji; nadzór nad przepływem dokumentów finansowych i współpraca z biurem księgowym; nadzór nad planem urlopów pracowników; wprowadzanie faktur do bazy danych; zamawianie materiałów biurowych; przygotowywane zestawień
  • Pracownik sekretariatu

    Przedsiębiorstwo Budowlane BUDIREM   Sosnowiec    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    obsługa sekretariatu, zarządzanie korespondencją, nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentów oraz przepływem informacji, inne prace zlecone przez przełożonego.
  • Referent / Specjalista w Sekretariacie Prorektora ds. Collegium Medicum

    UMK w Toruniu Collegium Medicum im.Ludwika Rydygiera   Bydgoszcz    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    4 dni
    Główne obowiązki: Obsługa administracyjno-biurowa i organizacyjna pracy oraz spraw realizowanych przez prorektora ds. Collegium Medicum, w szczególności: prowadzenie terminarza spraw i spotkań, obsługa administracyjno-biurowa pracy rady Collegium Medicum, obsługa spraw i wydatków...
  • Sekretarz / Sekretarka

    Niepubliczna Szkoła Podstawowa „Otwarte Drzwi – Premium”   Poznań, ul. Strzelecka 11    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Wykonywanie wszelkich prac związanych z prowadzeniem ewidencji (bieżące wpisywanie danych osobowych do księgi uczniów wraz z równoległym prowadzeniem rejestru w formie elektronicznej, właściwe przechowywanie dokumentów uczniowskich, sporządzanie list i ich aktualizacja, a także ich...
  • Specjalista / Specjalistka ds. sekretariatu i ds. organizacyjno-samorządowych

    Spółdzielnia Mieszkaniowa "Mokotów"   Warszawa    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    5 dni
    Do obowiązków osoby pracującej na tym stanowisku należeć będzie m. in.: prowadzenie sekretariatu: przyjmowanie i wysyłanie korespondencji; prowadzenie dziennika korespondencji; zamawianie art. biurowych, tonerów, art. higienicznych; kontrola nad obiegiem dokumentów; archiwizacja...
  • Asystent/ka Dyrektora

    ManpowerGroup   Warszawa    praca stacjonarna
    asystent   7 500 - 10 000 zł brutto/mies.
    6 dni
    Zadania: Wsparcie dla dyrektora zarządzającego; Ustalanie harmonogramu spotkań; Przygotowanie prezentacji; Zarządzanie i administracja dokumentami na terenie Europy; Organizacja wydarzeń firmowych; Organizacja wdrożenia nowych pracowników; Samodzielne koordynowanie terminów przełożonego;...