Najnowsze oferty pracy

  • Pracownik ds. fakturowania i rozliczeń w firmie transportowej

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   4 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    20 godz.
    Twój zakres obowiązków: Wystawianie faktur: Wdrażanie procesu wystawiania faktur oraz dbanie o ich terminową i poprawną emisję. Uzgadnianie i weryfikacja danych: Dokładna weryfikacja i porównywanie danych, zarówno finansowych, jak i operacyjnych, w celu zapewnienia zgodności i...
  • Główny specjalista / Ekspert w Biurze Rachunkowości i Finansów w Wydziale Księgowości

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych   Warszawa, biuro w centrum Warszawy    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Dołącz do CUPT! Dążymy do zapewnienia pracownikom atrakcyjnych i konkurencyjnych warunków płacy i pracy. Największym naszym kapitałem są pracownicy. Razem będziemy tworzyć przyjazną i nowoczesną Instytucję. Staramy się zapewnić równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym....
  • Samodzielny księgowy / Samodzielna księgowa

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat   8 317 - 9 784 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków: dekretowanie i księgowanie dokumentów, prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, rozliczanie magazynu, ewidencja i kontrola rozrachunków z kontrahentami, udział w kalkulacji podatków CIT i VAT, sporządzanie raportów.
  • Senior Technical Accounting Analyst with Dutch (Collection)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like As a key member of our Cash cycle team located in Krakow, you will be responsible for providing customer service and support to our customer base for their financial inquiries. This includes addressing client’s overdue payments, researching payment discrepancies,...
  • Technical Accounting Analyst (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Technical Accounting Analyst (with Italian)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Senior Technical Accounting Administrator (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Senior Technical Accounting Administrator (with Italian)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Księgowości / Rozliczenia Środków Trwałych

    TELE-FONIKA Kable S.A.   Myślenice    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    7 dni
    Opis stanowiska: księgowanie faktur inwestycyjnych; wprowadzanie dokumentów OT i LT; amortyzacja środków trwałych; prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, leasingu finansowego; sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego; pomoc...
  • Specjalista ds. rozliczania płatności w Zespole Operacji Zagranicznych

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    10 dni
    Twój zakres obowiązków obsługa systemów SWIFT, TARGET, w tym obsługa komunikatów; realizacja wpływających do Banku transakcji w obrocie dewizowym; realizacja wychodzących z Banku płatności zagranicznych; obsługa i rekoncyliacja rachunków Nostro Banku; ewidencja księgowa realizowanych...
Zobacz więcej ofert pracy

AR Analyst

Coloplast Business Centre Sp z o.o.
Szczecin
specjalista mid / senior
pełny etat
umowa o pracę
praca hybrydowa
441 dni temu
AR Analyst
Miejsce pracy: Szczecin

Coloplast develops products and services that make life easier for people with very personal and private medical conditions. In Szczecin we have our Business Centre that works with global financial operations, orders administration, HR and IT support, Legal & Business Ethics, marketing & data analysis activities, and many others. If you have the right profile and the right amount of curiosity and ambition you can be a part of this exciting challenge. Curiosity works here!

 

About the department

Accounts Receivable department supports Coloplast entities across the globe in ensuring that Customer Accounts are up to date. We are group of over 20 people that perform cash application, collect direct debit, prepare dunning letters & customer statements, deliver aging reports, supports debt collection, and continuously work on improving Accounts Receivable processes. Accounts Receivable is part of Global Finance Support located in Szczecin.

 

About the job 

The role is responsible for managing Accounts Receivable for selected Coloplast entities. The responsibility includes keeping track of debts owed to an organization, provide analysis and insight on that and act upon to resolve outstanding balances. It consists of performing debt collection activities such as monitoring accounts, creating aging analysis and dunning for overdue receivables, being point of contact to customers when resolving billing issues, keeping good track and overview of open receivables, reporting AR key finance indicators to Team Leader and relevant Business Stakeholders. Position also include looking at the processes in terms of improvements and standardization.


Your responsibilities

  • Performing analysis and overview of receivables accounts
  • Monitoring all aspects of the collection of outstanding debts owed to the company to ensure it is well within control
  • Performing matchings on customer accounts based on own investigation and on LOB request
  • Following up and proactively contacting customers regarding overdue invoices – preparing aging analysis, collection reports and performing actual collections and dunning process
  • Daily contact with customers via e-mail or telephone
  • Develop models/financial reports and prepare key finance indicators related to AR
  • Working on continuous improvements of the processes 
  • Be point of contact to resolve customer inquiries regarding billing issues
  • Preparing customer statements
  • Supporting Credit Limit Management activities, ie. releasing orders on hold as per agreed conditions
  • Updating customer master data
  • Updating customer credit card information

Requirements:

  • Very good written and verbal English skills
  • University degree in Finance, Accountancy, Economy, Business Management or similar
  • Experience in a transactional role within Accountancy/Finance area with direct exposure to Customers
  • Practical experience in Excel
  • Data entry skills – comfortable user of ERP systems and spreadsheets
  • Experience in Customer Service role will be an additional benefit 

We Offer

  • No probation period – long-term contract from the start
  • Onsite and hybrid work
  • International work environment with Scandinavian culture
  • Opportunity to use and develop foreign languages in daily work
  • Fantastic work atmosphere full of respect and partnership
  • Internal trainings
  • Great company events
  • Sports card
  • Private medical care
  • Restaurant card
  • Holiday bonus and occasional cards

That's not all! We have even more for you, if working onsite:

  • Modern workplace
  • No dress code zone
  • Delicious coffee and fresh fruits
  • Transportation co-funding 
Please apply by sending your application in English.
If you are curious like we are, and want to know more about our company go to http://www.cpbc.pl

Pursuing an ambitious growth agenda, Coloplast develops and markets products and services that make life easier for people with intimate healthcare needs. Employing about 12.000 people and with products available in more than 143 countries, we are one of the world´s leading medical device companies. We are constantly growing our business and always looking for new ways to move forward – we explore, learn and look for new ways of doing things.

Coloplast is committed to being an inclusive organization, where people bring their differences to work each day, fulfil their potential and have a strong sense of belonging because – and not despite – of their differences. We therefore encourage all qualified candidates to apply regardless of gender, age, race, nationality, ethnicity, sexual orientation, religious belief or physical ability.


Visit us on Coloplast.com. Follow us on LinkedIn. Like us on Facebook.
By clicking the "Apply" or "Apply Now" button or by sending a recruitment application otherwise to Coloplast Business Centre Sp. z o.o., you agree for processing of your personal data for recruitment purposes in accordance with art. 6 par. 1 point b and f of the Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and of the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC (General Data Protection Regulation). You also agree to the processing of personal data included in the application form for future recruitments by Coloplast Business Center Sp. z o.o.
The administrator of personal data is Coloplast Business Center Sp. z o.o . with registered office in Szczecin, ul. Piastów 30, 70-064 Szczecin; contact to the Data Protection Officer: dataprotectionoffice@coloplast.com.
In addition, we would like to inform that:
  • Your personal data will be processed up to six months from the completion of the recruitment process.
  • You have the right to request access to your personal data, its rectification, erasure or limitation of processing and the right to object to processing, as well as the right to data portability.
  • You have the right to withdraw your consent at any time. The above does not affect the lawfulness of processing which was carried out on the basis of your consent before it was withdrawn.
  • You have the right to lodge a complaint with a supervisory authority - the President of the Office for Personal Data Protection.
  • Providing your personal data by yourself is voluntary, but necessary to participate in the recruitment process.
  • Decisions regarding the recruitment and selection process will not be taken in an automated manner.


 

Poznaj

Coloplast Business Centre Sp z o.o.

Coloplast opracowuje produkty i dostarcza usługi ułatwiające życie osobom z dolegliwościami o bardzo osobistym charakterze. W Coloplast Business Centre świadczymy wsparcie z zakresu księgowości, IT, administracji zamówień, dokumentacji medycznej czy marketingu. Szukamy synergii pomiędzy tymi funkcjami dla tworzenia udoskonaleń i nowych możliwości.

Wspierając codzienną pracę Coloplast na całym świecie, czynimy łatwiejszym życie naszych pacjentów.

Podobne oferty

  • Pracownik ds. fakturowania i rozliczeń w firmie transportowej

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę  pełny etat   4 300 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    20 godz.
    Twój zakres obowiązków: Wystawianie faktur: Wdrażanie procesu wystawiania faktur oraz dbanie o ich terminową i poprawną emisję. Uzgadnianie i weryfikacja danych: Dokładna weryfikacja i porównywanie danych, zarówno finansowych, jak i operacyjnych, w celu zapewnienia zgodności i...
  • Główny specjalista / Ekspert w Biurze Rachunkowości i Finansów w Wydziale Księgowości

    Centrum Unijnych Projektów Transportowych   Warszawa, biuro w centrum Warszawy    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Dołącz do CUPT! Dążymy do zapewnienia pracownikom atrakcyjnych i konkurencyjnych warunków płacy i pracy. Największym naszym kapitałem są pracownicy. Razem będziemy tworzyć przyjazną i nowoczesną Instytucję. Staramy się zapewnić równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym....
  • Samodzielny księgowy / Samodzielna księgowa

    AZONIK sp. z o.o.   Białystok    praca stacjonarna
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat   8 317 - 9 784 zł brutto/mies.  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    1 dni
    Twój zakres obowiązków: dekretowanie i księgowanie dokumentów, prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, rozliczanie magazynu, ewidencja i kontrola rozrachunków z kontrahentami, udział w kalkulacji podatków CIT i VAT, sporządzanie raportów.
  • Senior Technical Accounting Analyst with Dutch (Collection)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like As a key member of our Cash cycle team located in Krakow, you will be responsible for providing customer service and support to our customer base for their financial inquiries. This includes addressing client’s overdue payments, researching payment discrepancies,...
  • Technical Accounting Analyst (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Technical Accounting Analyst (with Italian)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Senior Technical Accounting Administrator (with Dutch)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Senior Technical Accounting Administrator (with Italian)

    Aon   Kraków    praca hybrydowa
    specjalista mid / senior / ekspert  umowa o pracę  pełny etat
    5 dni
    What the day will look like The responsibilities include back-office operations such as: Checking information received from insurers against the information held on the system records; Performing calculations using information available in the system; Performing tasks such as: analysing booking...
  • Specjalista / Specjalistka ds. Księgowości / Rozliczenia Środków Trwałych

    TELE-FONIKA Kable S.A.   Myślenice    praca stacjonarna   za 2 dni wygasa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    7 dni
    Opis stanowiska: księgowanie faktur inwestycyjnych; wprowadzanie dokumentów OT i LT; amortyzacja środków trwałych; prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, leasingu finansowego; sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego; pomoc...
  • Specjalista ds. rozliczania płatności w Zespole Operacji Zagranicznych

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca hybrydowa
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    10 dni
    Twój zakres obowiązków obsługa systemów SWIFT, TARGET, w tym obsługa komunikatów; realizacja wpływających do Banku transakcji w obrocie dewizowym; realizacja wychodzących z Banku płatności zagranicznych; obsługa i rekoncyliacja rachunków Nostro Banku; ewidencja księgowa realizowanych...