A career in our Financial Operations practice, within Finance Consulting services, will provide the opportunity to work alongside CEOs, CFOs, controllers and treasurers to optimise the structure of their finance functions and improve their contribution to the business. We support our clients by addressing the challenges of achieving appropriate standards of control, efficient back office opportunities and support to the business through insight and challenge.
Our team helps clients transform their finance function by executing strategies to reduce functional and operational complexity through streamlined processes, optimise d use of technology, and efficient use of resources to deliver cost effective, high quality services to all stakeholders.
- Create full KYC profiles and evaluate AML client risk ratings based on analysis of client complex data:
- Perform name and account based research via internal and external sources
- Gather and analyze documentation in accordance with regulatory requirements and Clients’ guidance
- Perform screening (searches against Sanctions, Politically Exposed Persons and Negative Press lists) on clients and its related parties
- Identify and analyze alerts generated by client’s transaction monitoring system in order to identify potential suspicious activity
- Identify and escalate any red flags and potential risks as well as operational issues and improvements to supervisor
- Be up to date with anti-money laundering, counter terrorist financing and FATCA regulations, policies, industry best practices and trends
- Communicate effectively within the organization, collaborate with other analysts, Subject Matter Experts and Team Leaders in order to achieve key projects’ objectives
- Minimum 1 year of operational experience within a financial institution or other regulated business entity
- Computer literate (Windows, MS Office)
- Analytical thinking and ability to successfully resolve complex problems and issues
- Interpersonal skills and ability to build and maintain relationships,
- Able to multitask and finalize assignments in timely manner withhighest standards of quality
- KYC/AML/FATCA experience would be an advantage
- Excellent written and spoken English
- Knowledge of other European language (German, Scandinavian, French) would be an advantage
- Possibility to develop career in an international environment,
- Work in a PwC Advisory Team providing services to reputable international clients,
- Attractive training package
- Great atmosphere and a comfortable working environment
- Employees’ benefits
Poznaj
PwC
Dlaczego warto?
PwC Polska jest częścią globalnej sieci firm świadczących usługi audytu, doradztwa podatkowego i doradztwa biznesowego oraz technologicznego.
Naszym celem jest pomaganie klientom w osiąganiu ich celów poprzez dostarczanie kompleksowych rozwiązań i specjalistycznej wiedzy branżowej.
Stawiając na innowacyjność i współpracę, umożliwiamy naszym pracownikom wywieranie znaczącego wpływu i wprowadzanie pozytywnych
zmian w świecie biznesu. W PwC oferujemy dynamiczne i integracyjne środowisko pracy, które sprzyja rozwojowi zawodowemu.
Zapewniamy szkolenia i zasoby wspierające rozwój kariery naszych pracowników, umożliwiając im budowanie z nami udanej i satysfakcjonującej kariery.
Dołącz do nas w PwC i uwolnij swój potencjał na świetlaną przyszłość w świecie profesjonalnych usług.
Proces rekrutacji - Studenci i absolwenci
- Krok Aplikacja online
- Krok Game-Based Assessment
- Krok Weryfikacja języka w formie video
- Krok Assessment Center / Rozmowa kwalifikacyjna
Proces rekrutacji - Profesjonaliści
- Krok Aplikacja online
- Krok Telefoniczna rozmowa kwalifikacyjna
- Krok Spotkanie rekrutacyjne