Lista stanowisk - Nanotechnik

Nanotechnik

CHARAKTERYSTYKA ZAWODU

Nanotechnologia jako dziedzina naukowa obejmuje obszarem swych zainteresowań metodykę wytwórstwa struktur nanometrycznych, a więc pozostających na poziomie pojedynczych atomów i cząsteczek. Nanotechnologia znajduje obecnie zastosowanie w wielu dziedzinach życia, dotyczy wytwarzania tworzyw sztucznych, włókien szklanych, studni, drutów i kropek kwantowych, nanorurek, fulerenów, etc. Nanotechnik jest specjalistą w zakresie opracowywania i wykorzystywania tych właśnie technologii w wielu branżach i sektorach rynku. Zawód nanotechnika należy do grupy tak zwanych zawodów przyszłości; wraz z rozwojem tejże dziedziny naukowej rośnie także zapotrzebowanie na osoby wykształcone w tym kierunku.


WYMAGANIA

Pierwszym i najważniejszym wymogiem, stawianym przed osobami zainteresowanymi podjęciem zatrudnienia w charakterze nanotechnika, jest konieczność posiadania wyższego wykształcenia technicznego, pozyskanego na adekwatnym kierunku politechniki, wraz z późniejszą specjalizacją. Potencjalni pracodawcy zwracają także szczególną uwagę na dotychczasowe doświadczenie zawodowe kandydata, a także posiadane przez niego cechy personalne i uzdolnienia; dokładność, odpowiedzialność, zaangażowanie w wypełnianiu powierzonych obowiązków, etc. Obsługa komputera na poziomie zaawansowanym i specjalistycznej aparatury badawczej jest w tym przypadku niezbędna i nabywana w trakcie studiów.


WARUNKI PRACY

Praca nanotechnika łączy w sobie cechy pracy naukowej i inżynierii praktycznej; ciągły rozwój tej dziedziny powoduje konieczność stałego doskonalenia swojej wiedzy i stwarza możliwości do obcowania z najnowocześniejszą technologią.


MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA

Możliwości zatrudnienia w charakterze nanotechnika stwarzają liczne ośrodki badawcze, mury uczelni wyższych, a także wiele firm i przedsiębiorstw prowadzących działalność o różnorodnym charakterze.


ZAROBKI

Zarobki nanotechnika są niezwykle trudne do oszacowania i ściśle zależne od miejsca jego zatrudnienia i rodzaju pełnionych obowiązków.

Praca Nanotechnik
Lista stanowisk

Najnowsze artykuły

Candidate experience – podstawowe informacje

Candidate experience – podstawowe informacje

Candidate experience obejmuje interakcje między kandydatem do pracy a pracodawcą. Wbrew pozorom doświadczenie kandydata nie zaczyna się w momencie, gdy przekracza on próg firmy w drodze na rozmowę kwalifikacyjną. Na to, jak kandydat oceni pracodawcę na przykład w sieci, wpływ ma m.in. wizerunek przedsiębiorstwa i jego polityka employer brandingowa oraz forma ogłoszenia o pracę.

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

Ratownik medyczny w wojsku – praca, zarobki

– Ratownik medyczny w Siłach Zbrojnych RP pełni kluczową rolę w zabezpieczeniu medycznym zarówno w warunkach pokojowych, jak i podczas operacji wojskowych – tłumaczy ppor. Krystian Dwórznik, Szef Sekcji Promocji i Współpracy z Wojskowego Centrum Rekrutacji w Płocku. Oto jak wygląda praca wojskowego ratownika medycznego oraz jak krok po kroku przejść rekrutację na to stanowisko.

Czas pracy w Europie – w których krajach pracuje się najdłużej?

Czas pracy w Europie – w których krajach pracuje się najdłużej?

Czy długie godziny pracy to rzeczywiście powód do dumy? Wobec rosnących statystyk depresji i wypalenia zawodowego coraz częściej podnoszona jest kwestia czterodniowego tygodnia pracy. Krótszy niż w Polsce wymiar tygodniowego czasu pracy obowiązuje w wielu krajach. Sprawdzamy, ile dni i godzin tygodniowo pracuje się w Europie i który z modeli pracy miałby szansę powodzenia w naszym kraju.

Żona i mąż w jednej firmie

Żona i mąż w jednej firmie

Duma z sukcesów zawodowych męża / żony czy raczej zazdrość, porównywanie, rywalizacja przenoszone z pracy do domu?

– Realizacja projektu razem lub rozwój firmy jest niczym wspólne wychowywanie dzieci – zauważa psycholog biznesu Joanna Marszalska. Specjalistka wyjaśnia, w jakie pułapki mogą wpaść pary pracujące w jednej firmie oraz co warto zawczasu omówić, by uniknąć konfliktów.

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Komplementy w biznesie i pracy – jak je dawać i na nie reagować?

Publiczne pochwały często krępują nas bardziej niż krytyka. Nie potrafimy przyjmować komplementów ani w życiu prywatnym, ani w zawodowym. Zaprzeczamy im, bagatelizujemy je lub bronimy się, zakładając, że stoi za nimi jakiś interes. Jak dawać komplementy i na nie reagować tłumaczą eksperci ds. wizerunku i etykiety – Ewa Brok, Dorota Szcześniak-Kosiorek i Leszek Leopold Kazimierski.

Storytelling w marketingu

Storytelling w marketingu

Wiele osób nie ma problemu z zapamiętaniem fabuły filmu lub książki, ale treść podręcznika albo instrukcja obsługi wylatują im z głowy niemal natychmiast po przeczytaniu. Mechanizmy poznawcze bazujące na tym, że zapamiętujemy lepiej to, co nas osobiście angażuje, budzi emocje oraz jest przedstawione w formie osobowej, z bohaterami i wydarzeniami, wykorzystuje storytelling marketing.

Zgoda na Pliki Cookies

Wykorzystujemy Pliki Cookies w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Serwisu. Stosujemy Pliki Cookies w celach statystycznych i marketingowych, w szczególności w zakresie dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji.

Każda wyrażona zgoda może być przez Ciebie wycofana w dowolnym momencie. Więcej informacji dotyczących plików Cookies oraz przetwarzania danych osobowych w plikach Cookies znajduje się w naszej Polityce Prywatności.

Administratorem Serwisu i Twoich danych osobowych jest „Praca.pl” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bolesława Prusa 2, 00-493 Warszawa, KRS 0000290935, NIP 7010095135, REGON: 141169379