Praca.pl Poradniki Budownictwo
Technika jest naszą pasją

Technika jest naszą pasją

 
Technika jest naszą pasją

Wywiad z Anną Chylińską, Dyrektor Departamentu Kadr w Urzędzie Dozoru Technicznego.

 

Ile obecnie osób zatrudnia Urząd Dozoru Technicznego i na jakich stanowiskach? Kogo Państwo poszukują najczęściej mając na uwadze tak szerokie spektrum działania?

 

W Urzędzie Dozoru Technicznego pracuje ponad 1800 osób, z czego zdecydowaną większość stanowią Inspektorzy i inne osoby techniczne pracujące np. w laboratorium. Pozostali pracownicy zatrudnieni są na stanowiskach administracyjno-technicznych oraz informatycznych.
Stały rozwój naszej organizacji, spowodowany m.in. przyrostem urządzeń podlegających dozorowi technicznemu, oraz rozszerzający się zakres działania UDT powodują, że z roku na rok potrzebujemy nowych, wysoko wykwalifikowanych pracowników, dla których technika jest pasją. Szkolenia, możliwość łączenia wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii i systemów zarządzania z praktyką oraz różnorodność zadań, sprawiają, że nasi pracownicy mogą rozwijać się w wielu obszarach zarówno dotyczących działań inspekcyjnych, audytorskich, jak i szkoleniowych. Taki wielopłaszczyznowy rozwój sprawia, że zdecydowana większość pracowników wiąże się z naszą organizacją na długie lata. Nie zamykamy też ścieżki technicznej przed administracją – jeżeli ktoś jest zainteresowany rozwojem, ma taką możliwość poprzez stanowiska wsparcia dozoru technicznego, które pozwalają na realizację podstawowych czynności dozorowych np. w zakresie potwierdzania kwalifikacji.

 

Współpracujecie Państwo od lat z wieloma uczelniami, nie tylko na polu badań inżynierskich, ale i w obszarze przygotowania i doboru kadr dla UDT. Proszę przybliżyć, czy szukacie Państwo tylko absolwentów z doświadczeniem, czy również studenci znajdą coś dla siebie? Jeśli tak, to czego mogą oczekiwać od UDT, a czego UDT oczekuje od nich?

 

Współpraca z uczelniami trwa od lat w całej Polsce. Nie tylko obszar kadrowy tu jest zagospodarowany, ale też finansowy, badawczy oraz regulacyjny. Oferujemy praktyki i staże, które skierowane są do absolwentów i studentów kierunków technicznych oraz administracyjno-finansowych. Praktyki są bezpłatne i zapraszamy na nie przez cały rok.
Natomiast programy stażowe organizowane są cyklicznie – raz lub dwa razy w roku. Wtedy też prowadzona jest rekrutacja do różnych komórek organizacyjnych i lokalizacji UDT w całej Polsce. Staże odbywają się na podstawie umowy o pracę i trwają trzy miesiące z możliwością wydłużenia do pół roku.


Zależy nam, aby praktykant lub stażysta, jak najefektywniej wykorzystał czas spędzony w UDT. Podczas każdego dnia pobytu ma szansę poznać zróżnicowane aspekty pracy – procedury, instrukcje i narzędzia. Zapoznaje się on z dokumentacją techniczną i aktami prawnymi. Szczególnie cenna jest możliwość obserwacji pracy inspektora podczas wykonywania czynności dozorowych. Jest to unikatowe doświadczenie związane z pracą w terenie, bezpośrednim kontaktem z urządzeniami i klientami zewnętrznymi oraz wykorzystaniem specjalistycznych przyrządów pomiarowo-badawczych. Współpraca z gronem specjalistów, to również okazja do zdobycia wyjątkowej wiedzy, kompetencji i umiejętności praktycznych. Każdy chce być postrzegany jako ekspert w swojej dziedzinie lub profesjonalista znający dany temat. UDT umożliwia zbudowanie takiego wizerunku.


Z drugiej strony jako potencjalny pracodawca, podczas praktyk czy staży, mamy możliwość poznać oczekiwania młodych inżynierów oraz ich możliwości i ambicje. Dzięki temu kreujemy odpowiednio system szkoleń wstępnych, a czasem tzw. zerowych wyrównujących kompetencje w pierwszym okresie pracy. Poznajemy też szczególne umiejętności, predyspozycje i aspiracje nowych kadr. Wpływa to na kształtowanie kierunków rozwoju szkoleń, innowacji, a w perspektywie nawet technik badawczych, jakie wdrażamy do praktyki dozorowej.

 

UDT zatrudnia niemal dwa tysiące osób. Jak przekonujecie młodych, że warto pracować w UDT? Na etapie aplikowania może to nie być takie oczywiste dla kandydatów. Dlaczego warto pracować w UDT i co mogą zyskać młodzi pracownicy?

 

Dołączenie do grona pracowników UDT oznacza możliwość współpracy z wysokiej klasy ekspertami i specjalistami technicznymi. Młodzi ludzie mają kontakt z najnowocześniejszą technologią i techniką wdrażaną w przemyśle. Rozwój gospodarki i związany z nim przyrost liczby i rodzajów urządzeń podlegających dozorowi stymulują także nieustanny rozwój kompetencji, umiejętności i wpływają na stałą aktualizację wiedzy. Dodatkowo, jako nowoczesna organizacja korzystamy z najnowszych rozwiązań, jakie pojawiają się na rynku i to w różnych obszarach np. w rekrutacji korzystaliśmy z chatboota rekrutacyjnego, a w inspekcji wykorzystywane są m.in. drony, symulatory. Prowadzimy także inspekcję online.


Wdrażamy też różne projekty skierowane do naszych pracowników oraz takie, które są inicjowane przez naszych pracowników. Projekty pracownicze koncentrują się na zadaniach rozwojowych, wymagających współpracy pomiędzy ekspertami z różnych części organizacji i zasilanych różnymi rodzajami kompetencji. Część projektów wynika bezpośrednio ze strategii, ale większość z nich uruchamiana jest na bazie indywidualnych inicjatyw poszczególnych pracowników, pozwalając każdej osobie mieć realny wpływ na kierunek rozwoju UDT.
Jeśli chodzi o projekty skierowane do pracowników to długo także można wymieniać. Przykładem może być uruchomiona w czasie pandemii możliwość udziału w szkoleniach na zewnętrznych i wewnętrznych platformach e-learningowych. Realizowaliśmy też kilkumiesięczny program wellbeingowy, którego zadaniem było wsparcie pracowników w zakresie radzenia sobie z negatywnymi skutkami psychospołecznymi spowodowanymi epidemią COVID-19. W ramach projektu powstała specjalna strona, a na niej bloki poświęcone: spotkaniom w ramach power/mindful meetingów, health clubowi, telemedycynie oraz ekoUDT. Angażowaliśmy też pracowników w aktywności sportowe.
Obecnie pracujemy nad projektem „Grywalizacji”, która będzie skierowana zarówno do pracowników, jak i kandydatów do pracy w UDT, co – mamy nadzieję – będzie atrakcyjnym wyzwaniem, szczególnie dla młodego pokolenia naszych pracowników.

 

W gronie pracowników UDT są osoby młode stażem, ale większość to doświadczeni eksperci z ogromną wiedzą i doświadczeniem. Co Państwo oferują takiej kadrze? Czy istnieje ścieżka rozwoju kompetencji dla zaawansowanych stażem pracowników?


Urząd Dozoru Technicznego, to firma ze 110-letnią tradycją. W tym czasie technika zrobiła ogromny postęp, a rozwój technologii obecnie następuje gwałtownie. Rokrocznie wzrasta ilość urządzeń podlegających dozorowi, którymi zajmujemy się na co dzień. Pojawiają się nowe sektory przemysłu, urządzenia i maszyny w coraz większym stopniu zależne od technologii cyfrowych. UDT nie pozostaje w tyle – jesteśmy liderem w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego również w takich innowacyjnych branżach jak elektromobilność czy cyberbezpieczeństwo.


Kluczowe jest dla nas budowanie środowiska pracy na podstawie zasad wzajemnego zaufania i zaangażowania w realizację wspólnej misji. Pracownicy doceniają jasne warunki współpracy, wysokie standardy etyczne, możliwość ciągłego doskonalenia zawodowego, bogaty pakiet benefitów pozapłacowych, a także sprzyjającą atmosferę pracy w zespołach. Są zadowoleni z tego, że mogą uczestniczyć w rozwoju nowych dziedzin techniki, brać udział w różnorodnych szkoleniach i kursach, podnosić swoje kompetencje i umiejętności, zarówno w kraju, jak i zagranicą.


Dodatkowo Urząd Dozoru Technicznego inwestuje w strategie efektywnego zarządzania kapitałem ludzkim. Od kilku lat funkcjonuje spójny system ścieżek rozwoju stosowany wobec poszczególnych grup osób zatrudnionych. Dla pracowników kluczowych dla organizacji tj. pracowników technicznych i laboratoryjnych, ścieżka jest bezpośrednio powiązana z grupą urządzeń technicznych, doświadczeniem i uzyskiwaniem kolejnych uprawnień. Zatrudniony już od pierwszych dni pracy ma obraną drogę rozwoju i klarowną informację, co musi osiągnąć, jakie kwalifikacje zdobyć, aby awansować na kolejne stanowiska.


Reasumując, dołączenie do grona pracowników UDT, to możliwość współpracy z najwyższej klasy ekspertami i specjalistami technicznymi oraz kontakt z najnowocześniejszą technologią i techniką wdrażaną w przemyśle.


Nasze działania ukierunkowane są także na rozwój m.in poprzez: kreowanie kultury wymiany wiedzy, przyjmowanie odpowiedzialność za rozwój organizacji, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Tworzymy atrakcyjne, nowoczesne miejsce pracy, w którym możemy się rozwijać i czuć bezpiecznie.

Więcej artykułów "Budownictwo"

Polecane oferty

  • Młodszy Analityk Danych

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior)  umowa o pracę / zlecenie  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    19 godz.
    Twój zakres zadań: Przygotowywanie zapytań do baz danych (PowerQuerry, SQL) Tworzenie zestawów danych z różnych źródeł; Sporządzanie prostych raportów i zestawień; Przygotowywanie narzędzi do analizy danych; Monitorowanie poprawności wprowadzanych danych;
  • Prawnik

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    20 godz.
    Twój zakres zadań: Jesteśmy firmą prężnie rozwijającą się, do swojego zespołu poszukujemy jeszcze kilku dobrych współpracowników. Kompleksowa obsługa prawna procesu inwestycyjnego (w tym realizowanego w reżimie ustawy Prawo zamówień publicznych), w szczególności: bieżąca...
  • Asystentka / Asystent Dyrektora

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    młodszy specjalista (junior) / asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Lubisz się uczyć i rozwijać? Chcesz poznać jeden z działów innowacyjnej firmy? A może chcesz uczestniczyć w tworzeniu projektów specjalistycznych i bliżej poznać tajniki prawa zamówień publicznych? Albo czujesz się dobrze w zadaniach, gdzie jasno wiadomo czego od Ciebie się wymaga?...
  • Architekt / Asystent Architekta

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista senior / mid / junior / asystent / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Zakres obowiązków: Tworzenie projektów i modelowanie budynków w technologii BIM; Koordynacja międzybranżowa; Tworzenie dokumentacji projektowej: budowlanej, przetargowej i wykonawczej w zgodności z normami i przepisami budowlanymi w oparciu o harmonogram i budżet; Weryfikacja i optymalizacja...
  • Projektant / Asystent Projektanta Instalacji Elektrycznych

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / asystent / ekspert  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. szpitale, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem doświadczonej kadry; Branie udziału w...
  • Projektant / Asystent Projektanta Instalacji Sanitarnych

    Climatic Sp. z o.o. Sp. k.   Reguły, k. Warszawy    praca stacjonarna
    specjalista junior / mid / senior / asystent  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    6 dni
    Twój zakres obowiązków: Praca w zespole projektowym, w którym wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie 3D; Projektowanie instalacji w nieszablonowych budynkach (m.in. szpitale, centra przetwarzania danych itd.); Branie udziału w pracy projektowej pod okiem doświadczonej kadry; Branie...

Najnowsze artykuły

Znajdź Pracę z Praca.pl – nowa wtyczka WordPress wzbogaci Twoją stronę www

Znajdź Pracę z Praca.pl – nowa wtyczka WordPress wzbogaci Twoją stronę www

Jeśli prowadzisz blog lub jesteś wydawcą portalu, wtyczka na stronie buduje pozytywny wizerunek Twojej marki. Pomyśl, że dzięki Tobie ktoś może znaleźć pracę, a jakaś firma pracownika. Może zapamiętać, że udało się to właśnie dzięki Tobie! To świetny zabieg PR-owy – komentuje ekspertka WordPress Ola Gościniak. Z dumą przedstawiamy nowy widget Praca.pl do wykorzystania na Twojej stronie www!

Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?

Różowe kołnierzyki pod lupą. Czy to najniżej płatne zawody na rynku pracy?

– Choć stanowiska „różowych kołnierzyków” przy rosnącej automatyzacji, robotyzacji i AI dają nam największą pewność zatrudnienia, to skutki lockdownów, recesji i inflacji powodują, że jednocześnie „różowe kołnierzyki” czują się niepewnie na rynku pracy – zauważa socjolożka Anna D. Nowicka. Wyjaśniamy, które stanowiska zaliczamy do tzw. pink collars i jakie są perspektywy dla tych zawodów.

Czterodniowy tydzień pracy – czy warto go wprowadzić w Polsce?

Czterodniowy tydzień pracy – czy warto go wprowadzić w Polsce?

Wiele wskazuje na to, że kwestia skrócenia czasu pracy w Polsce to już nie pytanie, czy to zrobić, ale kiedy zmiany zostaną wprowadzone do Kodeku pracy. Najnowsze badanie firmy ClickMeeting pokazuje, że 68% z nas uważa, że lepiej byłoby skrócić tydzień pracy do 4 dni niż pracować od poniedziałku do piątku po 6,4 godz. dziennie. Jak w praktyce mógłby wyglądać 4-dniowy system czasu pracy?

CIMA, CFA, ACCA, CIA – czy to się opłaca?

CIMA, CFA, ACCA, CIA – czy to się opłaca?

Zdobycie prestiżowego, międzynarodowego certyfikatu potwierdzającego kompetencje w finansach i rachunkowości okupione jest nie tylko kilkuletnią nauką, ale i wysokimi kosztami. Czy pieniądze zainwestowane w uzyskanie CIMA, ACCA i innych certyfikatów szybko się zwrócą? Wyjaśniamy, jakie dyplomy posiadają dyrektorzy i kontrolerzy finansowi oraz ile zarabia się z certyfikatem międzynarodowym.

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Kreatywność a AI. Czy pracownicy branż kreatywnych mogą wkrótce stracić pracę?

Czy inteligentny program ma prawa autorskie? Dlaczego AI może dyskryminować? Czy sztuczna inteligencja wkrótce przejmie kreatywne zawody, wysyłając na bezrobocie programistów, grafików, dziennikarzy, filmowców? – Ludzie wolą sztukę tworzoną przez ludzi. Kiedyś sztuka AI będzie jak sport na dopingu – przewiduje prof. Dariusz Jemielniak, badacz ruchów antynaukowych i sztucznej inteligencji.

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

ESG – co to? Jaki ma wpływ na firmę?

W 2024 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące ESG, które objęły duże firmy spełniające określone warunki. Od 2025 r. grono podmiotów zobowiązanych do tworzenia raportów ESG ma się powiększyć o kolejną grupę. Tymczasem badania pokazują, że 2/3 Polaków nie wie, co oznacza skrót ESG, nie mówiąc o wdrażaniu jego zasad do biznesu. Wyjaśniamy, na czym polega raportowanie ESG oraz kogo dotyczy.